vineri, 2 august 2013

Cand o face plopul pere...

Se zvonea (nu stiu daca era adevarat sau nu) ca Ceausescu ar fi spus la un moment dat ca un anumit lucru se va intampla cand o face plopul pere si rachita micsunele, ceea ce insemna un fel de
la pastele cailor sau la calendele grecesti. Calendele erau numele date primei zile a fiecarei luni din an, la romani. Grecii nu aveau calende, deci acea expresie insemna NICIODATA. Tot asa, plopul nu face pere, rachita nu face micsunele, deci clar acel lucru nu se va intampla niciodata.
Totusi, eu am nimerit odata intr-un sat de langa Campina, in judetul Prahova, sat care se numeste Provita, intr-o zi in care se sarbatorea Pastele cailor. Toata lumea iesise pe strazi si se indrepta spre biserica. Aveau caii impodobiti cu flori, ciucuri si fundite, cu coamele si cozile impletite si ii duceau sa primeasca binecuvantarea meritata. Deci expresia cu pastele cailor nu prea este buna de folosit atunci cand dorim sa spunem ca un anumit eveniment nu va avea loc niciodata.
Pe langa aceasta expresie de mult impamantenita, de curand am aflat ca este posibil ca un soi oarecare de brad sa faca ghinde. Sau cel putin asa credea cel care a ajuns pe celalalalt blog al meu cautand sa afle ce brad face ghinde. Nu l-am putut ajuta, pentru ca pe blogul meu nu exista o asemenea informatie, dar cititorii mei au fost draguti si au venit imediat cu cateva sugestii, pe care va invit sa le cititi acolo. Va garantez ca va veti distra. Cititorii mei sunt oameni haiosi, au mereu o replica amuzanta la indemana si adora provocarile. :) Sunt mandra si norocoasa ca ii am!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu