luni, 20 mai 2013

Nu uitati de studiul geotehnic

A ajuns pana la noi, transmisa din batrani, o expresie impresionanta, care pe multi i-a stimulat de-a lungul timpului si pe care fiecare a auzit-o macar o data: pentru a putea spune ca nu ai facut umbra degeaba
pamantului, in viata trebuie sa plantezi un copac, sa faci un copil si sa ridici o casa.
Nu stiu ce mai este cu adevarat valabil astazi din aceasta insiruire de cuvinte frumoase. Padurile sunt taiate fara mila si in locul lor rasar, impersonale si reci, hale industriale sau cladiri din fier si sticla. Unde am mai putea planta copaci? Fac o paranteza pentru a spune ca eu nu am plantat anul acesta nici un copac, dar i-am delegat pe altii sa o faca in numele meu, undeva la Snagov. Este vorba de mai mult de zece stejari rosii, care peste ani imi vor oferi o oaza de aer curat cand voi dori sa vad lacul.
Despre al doilea punct... Eu am fost mereu de parere ca este unul dintre cele mai usoare si mai placute lucruri pe care le poate face un om. Sa faci un copil? Ce este greu aici? Pana si animalele se descurca fara pic de efort sa faca pui.Mai greu este sa ai grija de ei, sa le oferi tot ce le trebuie, sa le dai o educatie aleasa, sa faci oameni din ei.
Despre partea cu casa ar fi si mai multe de spus, dar voi incerca sa ma limitez, sa spun doar cateva cuvinte, pentru a nu va pune rabdarea la incercare. Bunicii nostri isi ridicau case din pamant amestecat cu balega si apa, bine framantat. De multe ori, aceste case dispareau la fel de repede cum aparusera. Rezistau cativa ani, trebuiau sa fie mereu carpite si uneori venea cate o inundatie care le scotea la plimbare, pe ulitele satului.
Astazi, tot mai putini isi permit sa isi ridice o locuinta. Criza ne-a afectat pe toti, intr-o mai mica sau mai mare masura. Dar cei care au posibilitatea de a construi o casa si nu o fac asa cum ar trebui, nu au nici o scuza in ochii mei. Nu te poti apuca sa construiesti o casa care sa dainuie peste ani, pe care sa o poti lasa copiilor si nepotilor, pana cand nu ai toate planurile gata, pana cand nu pui toate proiectele la punct si pana cand nu discuti cu un consultant al studiu-geotehnic.ro, care te va indruma pas cu pas, pentru ca locuinta ta sa fie ridicata in zone si in conditii sigure. Va doresc multa bafta si spor la ridicarea casei!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu