marți, 9 iulie 2013

Prajitura cu biscuiti, branza si pepene

Am stat toata seara cu gandul la prajitura cu branza si kiwi, iar dimineata m-am decis sa incerc si eu, insa in varianta de vara, cu pepene. Nu cred ca am respectat intocmai reteta, pentru ca eu de multe ori trec peste
masuratorile exacte si pun cantitatile din ochi, apoi fac matanii (glumesc) sa iasa buna. Sa va spun ce am folosit:

500 g biscuiti cu miere, 3/4 pachet margarina Unirea, 500 g branza de vaca proaspata, 200 g zahar, 3 plicuri zahar vanilat, 100 g smantana, 2 plicuri gelatina, 2 felii de pepene.

Pentru blat am faramat 500 g biscuiti cu miere, pe care i-am amestecat cu trei sferturi de pachet de margarina Unirea. I-am asezat pe un platou si i-am presat bine cu palmele, apoi i-am pozat pentru voi (ca de obicei, calitatea pozelor lasa de dorit) si i-am trimis la frigider.




Am pregatit crema de branza, care in reteta originala era cremoasa, fara cocoloase. 500 g branza de vaca proaspata, faramata, amestecata cu 150 g zahar, 2 plicuri de zahar vanilat si 100 g smantana. Am pregatit un plic de gelatina dupa reteta scrisa pe plic si l-am amestecat cu crema de branza, apoi am asezat crema de branza peste biscuiti si am dus iar la frigider platoul.



Pepene rosu, curatat de samburi (am taiat 2 felii subtiri dintr-un pepene mare), taiat bucatele marunte, l-am pus la fiert cu 3 linguri de zahar si un plic de zahar vanilat. Dupa 10 minute in care a fiert, l-am lasat la racit, apoi am pus un plic de gelatina, preparat dupa reteta de pe plic. L-am lasat la frigider putin sa se inchege si am uitat de el, astfel ca s-a inchegat prea rau si mi-a fost greu sa il mai intind peste crema de branza.



Acum sta la frigider pana cand se va inchega bine. Voi taia surplusul si voi aseza deasupra bucatele de pepene proaspat, taiate sub forma de triunghi.
PS: Nu am facut poze cu prajitura taiata felii, dar am revenit pentru o mentiune: a iesit putin cam prea dulce, poate pentru ca nu am pus toata crema de branza sau poate pentru ca in reteta originala, cu kiwi, avantajul era ca fusese ales un fruct acrisor. Daca voi repeta experienta, peste pepene voi pune zeama de lamaie, care sa ii dea o tenta de acrisor, absolut necesara.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu