miercuri, 27 august 2014

Echipamente industriale

Multa lume ar putea spune ca echipamentele industriale nu intra in sfera preocuparilor unei femei si eu aproape ca as inclina sa le dau dreptate, daca nu mi-as aminti de doamna D., fosta mea vecina, mama celui mai bun prieten pe care l-am avut vreodata, poate singurul barbat care nu m-a privit ca pe o femeie, ci ca pe un prieten bun. Obisnuiam sa stam la discutii filozofice nopti intregi, contrazicandu-ne pe tot felul de teme, una mai aberanta ca alta, iar asta ne dadea un aer intelectual de neegalat si un sentiment de bine cum nu am mai trait. 

Mama acestui bun prieten era miniona, slabuta, aproape firava dupa standardele mele. O vedeam intorcandu-se grabita de la serviciu, cu plasele pline de mancare. O vedeam stapanind cei doi baieti pe care ii avea cu o mana de fier si ramaneam uimita, intrebandu-ma cum de reusea sa se impna in fata celor doi vlajgani. Cand am mai crescut am inteles ca nu marimea conteaza, ci cu totul altceva.

Ei bine, am ramas masca in ziua in care am aflat ca aceasta femeie slabuta lucra intr-o uzina, pe un utilaj imens. Era de profesie macaragiu. Manuia cu aceeasi usurinta macaraua si familia. Cu mainile ei mici putea struni monstrul acela industrial, de parca ar fi fost de jucarie. Putea vorbi cu placere ore in sir despre diverse echipamente industriale, despre macarale,
asa cum alte femei vorbesc despre retete culinare, despre copii sau despre bluzite crosetate. 

O admiram fara sa vreau si probabil acest lucru m-a influentat, facandu-ma sa fiu atenta la tot ce vorbea si sa invat diverse lucruri despre mai tot ce inseamna echipamente industriale, de la macarale, sisteme de ridicare, chingi, scripeti, cricuri, magneti, transpaleti si carucioare, grinzi de ridicare, palane manuale, electrice sau pneumatice, si pana la franghii sau clesti de ridicare. Probabil am invatat mai mult de la ea decat de la oricine altcineva in legatura cu acest domeniu, oarecum nepotrivit femeilor. 


Ma distreaza gandul ca v-as putea vorbi chiar si astazi despre grinda de ridicare, caci memoria a pastrat multe informatii. Nu o voi face, ci voi lua de la altii informatiile, pentru a va arata cam ce ascultam eu in timp ce ea ne facea cafea... Grinda de ridicare de tip PRO - HLC este construită din profile tip „I”, prevăzute la capete cu ochiuri, de care se atașeazăƒ sisteme de lanț cu ocheți și chei de tachelaj.Lățimea este ajustabilă, funcție de necesitățile utilizatorului.

Dimensiunile si forma grinzii prezentate sunt informative, acestea putand fi ajustate conform cerintelor utilizatorului.

Grinda de ridicare de tip PRO - HLC


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu