duminică, 10 august 2014

Ce spun bloggerii despre domenii si gazduire web

Am avut intr-o seara o surpriza. Neasteptata, asa cum sunt toate surprizele. Placuta, asa cum ar trebui sa fie toate surprizele. Un prieten blogger mi-a cerut un sfat legat de blogging si, daca puteam, un strop de ajutor, convins fiind ca sunt o persoana de incredere si priceputa la toate cele pe deasupra. Cum as fi putut refuza sa il ajut, cand el imi gadilase atat de tare orgoliul de blogger cu vechime, detinator de domeniu propriu? Bloggerul cu pricina este destul de vechi si el in online, insa abia acum s-a decis sa isi cumpere un domeniu propriu si sa caute gazduire pentru el. 


Atat cat m-am priceput, i-am vorbit despre felul in care suntem perceputi noi, bloggerii, in functie de terminatia blogului nostru, caci, oricat ne-am ascunde dupa degete si nu am vrea sa recunoastem, una este sa ma prezint ca fiind tipa ce scrie pe vienela.blogspot.com, si alta este sa spun ca sunt blogger si scriu pe vienela.ro. In momentul in care a inteles acest lucru, i-am explicat si faptul ca exsita diferente de perceptie chiar cand vine vorba despre domeniile proprii, pentru ca .eu, .net, .org sau .com pare intr-un fel, .ro pare in alt fel. 

Da, daca ai un domeniu pe .ro, chiar de pretul e mai mare, se spune ca face impresie mai buna, ca dai din start de inteles ca iti iei munca de blogger in serios, investind in blogul pe care scrii. Daca ai un domeniu, fie el .ro, .com, .eu, .info sau orice alt punct, imediat ai nevoie si de gazduire pentru blog. In acest moment este destul de greu sa te decizi, caci pe piata din online sdunt poate sute de firme ce ofera gazduire. Cum faci sa o alegi pe cea mai potrivita?

Eu nu stiu solutia magica. Am invatat ca cel mai simplu este sa mergi pe recomandarilor altor bloggeri, ale oamenilor care deja folosesc gazduire de la o firma sau alta, caci daca lor le este bine acolo si nu7 migreaza spre altii, inseamna ca si tie iti va fi la fel de bine. Nu voi scrie in acest articol despre firma la care sunt eu gazduita cu domeniul de pe .ro, nici despre faptul ca acolo a vrut si prietenul meu blogger sa fie gazduit. Astazi vreau doar sa recomand o alta firma, despre care am aflat ca a devenit preferata multor bloggeri. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu