sâmbătă, 9 august 2014

Usi din lemn masiv

Epoca ceausista nu se incheiase inca, dar aerul modern se simtea tot mai aproape, asa ca eu si sora mea am convins-o pe mama ca ideal ar fi sa incepem si noi sa facem mici schimbari prin casa. De unde poti incepe cu schimbarile, daca nu chiar de la intrarea in casa? Ideea era sa renuntam la usa crem, identica cu usile vecinilor, si sa facem pe comanda o usa din lemn masiv, cu modele deosebite, care sa faca impresie buna tuturor celor ce ar fi vazut-o si noua sa ne dea acel sentiment de siguranta si intimitate dupa care alearga omul.

Zis si facut. Gaseste mama un nene batran, tamplar cu state vechi si ii explica exact ce ne dorim. Omul o invita in atelier, ii arata diverse modele de usi, ii spune ca poate face si alte modele, daca ea isi doreste o usa unicat. Mama, nepriceputa, asculta incantata avalansa de cuvinte, convinsa ca un om sigur pe el, care poate vorbi atat de mult despre ceea ce face, este un bun meserias. Omul i-a spus ca nu are sens sa comande o usa de stejar, care e foarte grea si al carei material este foarte sensibil.

De ce sa aleaga doamna stejar, cand ar putea alege o usa din lemn de brad? Bradul este un lemn usor, dar la fel de solid. Unde mai pui ca el are chiar in acel moment in atelier o usa cu model deosebit, pe care o pregatise chiar pentru casa lui. Lemnul e deja uscat, caci usa a fost lucrata dupa ce lemnul era pregatit. Nu vrea doamna sa o vada? El ar fi dispus sa i-o dea, contra unui pret putin mai mare, caci este model deosebit, unicat. Face acest gest pentru ca doamna este foarte simpatica si el nu ar vrea sa o faca sa astepte prea mult pana isi vede usa montata la intrarea in casa.

Mama, naiva ca orice femeie, s-a lasat imbrobodita de toate minciunile acelui batranel si a acceptat sa comande chiar usa din lemn de brad recomandata. Era aspectuoasa, nimic de spus. Am fost incantata vazand-o si chiar i-am spus ca a facut o afacere pe cinste. Problemele au inceput la scurt timp dupa ce ne-a fost montata la intrare. Lemnul (habar nu am daca era chiar de brad) nu fusese uscat, asa ca in contact cu caldura verii si a casei a inceput sa se stranga, lasand un spatiu tot mai mare intre tocul usii si usa propriu zisa.

Cat l-am bombanit pe acel mosnegut, nu va puteti imagina. Probabil astazi se rasuceste in mormant, caci nu l-am putut ierta pe deplin pentru faptul ca ne-a lasat sa stam cu usa aceea caraghioasa, tot mai stramba, pana cand am avut bani sa comandam o usa din lemn masiv serioasa. Acum sunt in masura sa va spun ca ma pricep cu adevarat la usi, ba chiar va pot recomanda locul din care sa comandati usi din lemn masiv, daca sunteti in cautarea unei schimbari. Daca vreti sa stiti mai multe despre lemnul masiv inainte de a va decide ce alegeti, eu va las aici un link plin de invataminte. http://ro.wikipedia.org/wiki/Lemn



Usi din lemn Usi-bune.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu