vineri, 27 septembrie 2013

Legenda trandafirului

Se spune ca s-a nascut intr-o primavara calda, pe vremea cand ulitele satului erau impanzite de parfumul teilor in floare. La inceput era atat de mic, incat nu se vedea. Bogatia frunzelor, dar si fratii lui deja
desfacuti, il acopereau cu totul. Bobocul de trandafir nu s-a speriat, ci a continuat sa isi intinda gatul spre soarele ce il hranea, tinandu-se in acelasi timp strans de tulpina-mama.
Crestea bobocul de trandafir in trei zile cat alte plante in trei ani. Cand a venit vara, si-a deschis increzator petalele, asteptand ca soarele sa le mangaie. Soarele ii trimitea toata caldura lui, vantul alunga o parte din ea, ca petalele sa nu sufere, iar ploaia le spala, ca stralucirea lor sa nu se piarda. Trandafirul le multumea raspandind un parfum cum nu se mai simtise pe acolo. Puternic, dulce, atragator...
Odata cu toamna au inceput si necazurile frumosului trandafir, despre care se spune ca reprezinta iubirea, dar si tacerea plina de semnificatii. Copiii incercau sa il rupa, sa il desprinda de tulpina-mama, insa el ii invata minte atingandu-i cu spinii. Doamnele veneau cu foarfeca, sperand ca asa il vor putea baga in casa. Atunci trandafirul chema vantul in ajutor si impreuna le alungau.
Nu stia saracul ca i-ar fi fost mai bine la caldura. A ramas in curte si gerul l-a luat pe nepregatite. Vantul bland si caldut plecase, lasand in loc viforul napraznic, ce infiora petalele sensibile ale trandafirului. Peste pamant cazuse bruma. Petalele de trandafir isi pierdusera stralucirea, dar nu si frumusetea.



In timp ce scriam mi-am dat seama ca acest text poate fi sursa de inspiratie pentru elevii care au nevoie de o compunere libera.

2 comentarii:

  1. Tare-mi place legenda lui, date-mi place şi poza aleasă de tine! Mi-amintesc şi eu cum căutam, cu foarfeca, să tai trandafiri din gradina bunicii. Avea unii roşii, cu floarea mare, ziceai că-s crescuţi în seră, dar spinii lui mă făceau să fac cale întoarsă ori să inspectez bine terenul până a pune foarfeca în funcţiune.

    RăspundețiȘtergere