marți, 9 iunie 2015

Pedometru - un nou aparat la moda

Nu a trecut prea mult timp de cand am aflat de aparitia unui aparat numit pedometru si iata ca deja am senzatia ca este foarte la moda atat printre sportivi, printre oamenii obisnuiti, cat si printre cei despre care stiam ca sunt adevarati sedentari. Ce este pedometrul? Un aparat specializat ce masoara numarul de pasi, distanta parcursa pe jos, iar cu ajutorul senzorilor de miscare poate indica intensitatea mersului, caloriile arse sau tipul de mers practicat. Spre surprinderea mea, desi pot contribui in mod decisiv asupra sanatatii omului, ajutandu-l sa se mentina sanatos, sa faca tot mai multa miscare si sa isi pastreze o greutate optima, acest aparat, pedometru, se comercializeaza cu preturi foarte mici, accesibile tuturor, variind intre 85 si 135 lei. De exemplu, pe site-ul feo.ro, aparatul numit Pedometrul Omron Walking Style III se vinde cu cel mai mare pret (135 lei), insa ofera si foarte multe informatii utilizatorului: "este un aparat complex ce poate monitoriza numarul de pasi dintr-o zi, dintr-o activitate sau chiar intr-o anumit interval de timp. Acesta permite utilizatorului sa-si seteze individual fiecare activitate zilnica si in functie de acestea sa ne ofere informatii cu privire la numarul de pasi, distanta parcursa, energia consumata sau cantitatea de tesut adipos eliminata. Toate acestea sunt obtinute prin intermediul aparatui foarte subtire si usor ce poate fi pozitionat oriunde (pe curea, in mana, in geanta etc)".


Ma uiti in spate, la ultimii trei ani din viata mea si ma rusinez gandindu-ma ca am facut tot mai putina miscare, ca am devenit sedentarul de care radeam altadata, ca am ajuns sa nu am grija de propria sanatate. M-am lasat prinsa in mrejele internetului, am petrecut tot mai mult timp la calculator si rar s-a intamplat sa mai fac miscare asa cum faceam candva. Ca o consecinta fireasca, am inceput sa obosesc repede, sa am tot mai rar chef sa merg mult pe jos si am avut chiar zile cand m-am simtit vlaguita dupa cate o plimbare prin cartier. Probabil va puteti imagina cat de grele mi s-au parut primele zile dupa ce mi-am luat caine si m-am vazut nevoita sa ies cu el din casa de cateva ori pe zi. Dupa plimbarile mai lungi reveneam acasa si dormeam pana cand se facea ora sa ies iar cu cainele din casa. :) Intre timp m-am mai acomodat, iar plimbarile alaturi de Bruno al meu au devenit tot mai lungi si mai putin obositoare. Singurul meu regret este ca nu mi-a trecut prin cap inca de la inceput sa imi cumpar un pedometru pentru a numara exact pasii facuti zilnic, insa niciodata nu e prea tarziu, nu? Sunt curioasa cam cat voi putea evolua de acum si pana la iarna, mai ales ca Bruno va creste mult in tot acest timp si va avea tot mai multa energie, iar eu voi fi nevoita sa tin pasul cu el. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu