marți, 9 iunie 2015

Carte crestina

Carte crestina, cinste cui te-a scris! Cum de indraznesc sa ma folosesc de aceste vorbe cand vine vorba despre o carte crestina? poate ca va va trece prin cap sa ma intrebati. Simplu, extrem de simplu: intr-o carte crestina nu vom intalni niciodata vorbe urate, instigari la cearta sau orice alte lucruri nepotrivite pe care le gasim in literatura moderna. Este adevarat ca am citit o singura carte crestina pana in acest momnt, insa am ramas profund impresionata de mesajele mobilizatoare si de invataturile cuprinse intre paginile ei. Povestea pe care am citit-o era simpla si emotionanta: un tanar baiat de bani gata, dupa ce a dus o viata destrabalata si a incercat cam tot ce putea incerca intr-o viata de om, a simtit ca a ajuns la fundul sacului, ca nu mai are ce sa incerce si ca viata sa e goala de orice inteles. Din cate imi amintesc din acea carte crestina, omul era la un pas de sinucidere, lucru cu adevarat de speriat si care, in anul 2015, pare mai real decat oricand, caci depresiile fac tot mai multe victime intre oameni din toate colturile lumii, indiferent de statut social sau stare financiara. Retras intr-o pestera, izolat de restul lumii, a stat o lunga perioada de timp acolo, meditand la viata sa trecuta, la prezent si viitor, la desertaciune si iubire, la credinta si la tot ceea ce este scris in biblie. 

Ce inseamna carte crestina? In opinia mea, o carte crestina inseamna
o culegere de informatii utile oricui este interesat de lume, de viata, de religie, inseamna oglindirea unor sentimente alese, insemna bunatate, iubire, credinta, frumos, inseamna mesaje de incurajare pentru toti cei care au moralul la pamant, pentru toti cei care si-au pierdut speranta, inseamna cultura si educatie transmise intr-un stil deosebit, sub forma de povete sau povesti. Mi se pare foarte interesant faptul ca printre cartile crestine exista categorii care se adreseaza oamenilor pe grupe de varsta sau interese, astfel incat mesajul sa ajunga acolo unde chiar este nevoie de el. De exemplu, pe site-ul cartecrestina.net am dat peste categoria numita carti crestine pentru tineri, un loc unde pot fi vazute titluri mai mult decat atractive, de genul: Pregatirea pentru adolescenta, Ce se intampla cu mine? (pentru fete), Mai puternica decat crezi, Puterea unui adolescent pozitiv, Diferiti prin design, Intr-o zi ma voi casatori, Tu, familia ta si internetul, Pana la capat, Pune-ti mintea cu mass-media, Ancora sperantei - povestire crestina adevarata, Depasind capcanele adolescentei...

Tot pe acest site am mai descoperit ceva interesant si m-am decis sa vorbesc depsre asta, convinsa ca printre cititorii mei se vor gasi persoane interesate, care imi vor multumi pentru faptul ca le-am scos in cale carti de-a dreptul fascinante. Exista o categorie numita Biografii / Autobiografii si cuprinde o multime de carti crestine, bune de citit si invatat din ele. O poveste ce da omului fiori se regaseste in aceasta carte crestina: Viata fara limite. Eu nu am citit-o inca, insa stiu de existenta ei si cunosc in linii mari povestea datorita unei emisiuni pe care am vazut-o acum 2-3 ani la televizor. De neratat, as spune despre aceasta carte si nu exagerez deloc cand insist sa va aruncati un ochi pe ea. Voi ce carte crestina ati recomanda altora sa citeasca?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu