miercuri, 12 iunie 2013

Vrei sa iti creezi un site?

Una dintre noile mele prietene virtuale, o fata ce locuieste in Bhutan, m-a rugat de curand sa o ajut sa isi faca un blog, probabil impulsionata de ceea ce vedea zilnic la mine. Nu intelege limba romana, nici la
engleza nu straluceste, dar google translate este un ajutor de nadejde in astfel de situatii, chiar daca mai poceste unele expresii. Esentialul se intelege. Dupa ce i-am luat un mini-interviu despre frumoasa ei tara, dupa ce am aflat o multime de amanunte despre Bhutan, i-am dat linkul articoluluii, sa il citeasca. Cred ca acela a fost momentul in care s-a decis ca vrea blog.
Stiind ca blogger este cea mai usoara, cea mai prietenoasa platforma cu bloggerii incepatori, am incercat sa rememorez pasii pe care i-am facut acum un an si jumatate, cand mi-am deschis acest blog. Usor de zis, dar greu de facut. Parca nu eu fusesem cea care isi batuse capul cu descifrarea tainelor deschiderii unui blog. Uitasem tot, sau poate eram doar influentata de lucrul pe celalalt blog. Cert este ca am cerut ajutorul unui prieten pentru a-i pune fetei blogul la punct, pentru a-l face functional si placut ochiului.
In timp ce ma chinuiam cu parole si adrese de mail, cu setari si aranjamente, ma intrebam cat de greu este sa iti faci un site cu adevarat profesionist, nu pe platforme gratuite, in cazul in care ai o afacere si vrei sa devii cunoscut, sa ai succes in online. Sunt totusi putini oameni care sa se descurce excelent in mai multe domenii. Daca persoana se pricepe bine la vanzari de pantofi (dau un exemplu simplu), nu inseamna neaparat ca se va descurca si la crearea site web, ca il va putea face profesional, atragator si mai ales original.
Abia atunci cred ca am reusit sa apreciez cu adevarat munca celor care ofera creare site prezentare, care se ocupa de functionalitate, accesibilitate, aspect vizual, siguranta si design. Nu este deloc simplu, nu este la indemana oricui sa faca un site inalt calitativ. De aceea le recoamnd tuturor sa apeleze cu incredere la cei care se ocupa doar cu asa ceva, pentru ca ei sunt in masura sa faca totul rapid si in siguranta. Sfatul meu de final este sa nu va zgarciti, sa nu credeti ca un prieten "priceput" il va face mai bine decat un profesionist.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu