marți, 18 iunie 2013

Viata ca in filme

Incalec bicicleta albastra si ma plimb pe strazile din orasul meu, din cartierul meu, privind cu atentie oamenii pe care ii depasesc, masinile scumpe intalnite in cale; aud zgomotul de fond al urbei mele, tot mai puternic de la an la an, privesc blocurile vopsite in cele mai nastrusnice culori si descopar cu uimire
ca nu mai iubesc cu aceeasi intensitate Ploiestiul, ca nu mai pot spune cu sinceritate ca este locul din care nu as vrea sa plec niciodata, asa cum spuneam pana de curand.
Privesc in jurul meu si vad feţe obosite, vad praful cum se ridica in atmosfera si apoi ne coboara in par si pe obraji, pe ochii incercanati si ma intreb cu ce este mai bun acest oras fata de altele. Imi amintesc cat m-am opus schimbarilor, de cate ori am refuzat sa ma mut din acest oras, spunand ca mi s-ar rupe inima sa il stiu abandonat, de parca ar fi ramas pustiu prin plecarea mea, de parca eu il sustineam sa nu se prabuseasca. Of, aer de tinerete! Am dat cu piciorul oportunitatilor ivite pe parcursul vietii, doar pentru a nu parasi orasul in care am copilarit, de care eram legata emotional.
Sa fie un nou pas al maturizarii faptul ca il vad altfel? Sau pur si simplu orasul meu s-a modernizat cu pasi repezi si a inceput sa semene cu alte orase? De ce oare nu am ramas in Bucuresti cand mi s-a ivit ocazia? Acum orasul meu seamana bine cu capitala in anumite privinte, dar nu ofera aceleasi oportunitati si probabil nu le va putea oferi niciodata. Acum stiu sigur ca nu as mai rata ocazia de a ma muta, daca mi s-ar ivi ocazia.
Ah, am spus ca orasul meu seamana cu capitala tarii? Gresit! Capitala este cu mult mai frumoasa, ascunde atatea cladiri vechi, cu o arhitectura uluitoare, ce atrage turisti din toata lumea, ascunde si cladiri moderne, ansambluri rezidentiale ce te fac sa visezi la o viata ca in filme, fara griji si fara lipsuri. Priviti imaginile de pe http://www.premiumimobiliare.ro/ansambluri-rezidentiale-de-vanzare/bucuresti-4/militari-1024/1 si veti vedea ca am dreptate. Bucurestiul este un amestec fascinant de vechi si nou, de clasic si modern, un amestec ce indeamna la visare si ofera ceea ce alte orase nu vor putea nicicand oferi.
Pentru un loc intr-un complex rezidential din Bucuresti merita sa lupti, sa faci sacrificii, sa pui ban peste ban, sa iti poti schimba viata, sa traiesti ca in filme!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu