vineri, 14 iunie 2013

Gnocchi- galustele italienilor

Am intrat in bucataria mobilata ultramodern si am vazut-o pe Giovanna framanatand un aluat galben, parca putin sfaramicios. Am privit-o zambind, convinsa fiind ca pregateste ceva dulce. De data aceasta ma inselam.
Prietena mea din Italia prepara gnocchi, galustele italienilor.
A pasat cartofii fierti, a pus sare, a spart doua oua, a presarat din cand in cand faina, sa nu se lipeasca si a framantat bine. Din aluat a luat cate un bulgare, l-a framantat iar si a facut o bagheta lunga si subtire. A taiat bagheta in bucatele mici, de 1,5-2 cm, pe care le-a atins intr-o miscare circulara pe razatoare, pentru a le imprima modelul si a le da o forma semirotunda. A continuat sa faca baghete pana a terminat aluatul.
In apa clocotita a pus gnocchi si i-a lasat putin, pana cand s-au ridicat la suprafata, dupa care i-a scos cu spumarul. O parte din aceste galusti a fost bagata intr-o pungulita si apoi in congelator, pentru zile in care nu ar fi avut timp sa prepare gnocchi.
Cealalta parte a bagat-o intr-un sos gustos, facut din pasta de tomate, busuioc, usturoi si ulei de masline. Le-a dat putin la foc, sa fiarba cateva minute, sa se amestece gusturile. In farfurie, alaturi de sosul cu gnocchi, a pus o felie generoasa de friptura bine condimentata.
Inca imi mai vine apa in gura cand ma gandesc la galustele italienilor si tare as vrea sa incerc si eu reteta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu