miercuri, 24 decembrie 2014

Ce sunt gelurile colorate uv

Intre ceea ce insemna acum 20-30 de ani "sa iti faci manichiura" si ceea ce inseamna astazi aceasta sintagma mi se pare ca este o diferenta de la cer la pamant, o diferenta ca intre alb si negru. Candva, sa mergi la un salon de infrumusetare pentru a-ti face manichiura insemna sa ajungi la coaforul din cartier, unde intr-un colt de incapere statea o doamna cocheta ce avea deja pregatite cateva instrumente: o forfecuta de unghii, o pila, un mic bol cu apa si sapun, un prosopel si cateva sticlute cu oja in cateva nuante de rosu, un roz pal, alb si grena. Femeia statea cu degetele in bolul de apa pana cand pielitele se inmuiau, apoi isi lasa mainile sa fie curatate si aranjate de manichiurista. Legat de asta, ma ia cu fiori si acum cand imi amintesc cum reuseau cate unele sa ma ciupeasca cu forfecuta si cum, in sinea mea, ma intrebam daca voi avea "norocul" de a ma pricopsi cu vreo boala.

Astazi, sa iti faci manichiura inseamna cu totul si cu totul altceva. Pe langa ingrijirea absolut normala a unghiilor, in goana noastra nebuna prin viata, poposim uneori in saloanele de infrumusetare sau chemam acasa o fata priceputa pentru a ne transforma mainile in adevarate opere de arta. Unghii false care arata mult mai bine decat cele cu care natura ne-a inzestrat, picturi pe unghii, facute parca de un Raffaello sau un Monet, parca ne imbie sa dam mai des din maini, sa le etalam cu orice ocazie, sa ne lasam admirate si apreciate, sa uimim si sa incantam privirile celorlalti. Un vechi proverb spune ca baba sufera la frumusete, insa el nu mai este valabil in ceea ce priveste manichiura. Totul se desfasoara acum in conditii optime, indiferent daca alegem un salon de infrumusetare sau propria casa. 

Una dintre prietenele baiatului meu imi spunea de curand ca a descoperit existenta unor geluri colorate uv si ca ar vrea sa le incercam impreuna la un salon specializat. Habar nu aveam ce sunt aceste geluri colorate uv, iar avarul din mine a strigat ca ideal ar fi sa incercam acasa gelurile, pentru a nu cheltui bani la salon. Dar nu. Fata era bine documentata si mi-a explicat cu rabdare ca gelurile colorate uv nu pot fi folosite chiar asa oricum, pentru ca sunt produse profesionale ce necesita uscare sub o lampa uv, pe care omul obisnuit probabil nu o are in casa. Mi-a spus ca uscarea dureaza destul de putin, in jur de trei minute, caci se aplica un strat subtire peste unghiile naturale ce au fost in prealabil pregatite, peste un strat de gel de baza sau peste gelul de constructie.

Nu mai am timp inainte de Craciun sa merg si la saloane de infrumusetare, caci nu am facut prajiturile si nici nu am terminat de aranjat prin casa (facusem eu curatenie, dar de vreo 3 zile noi tot sarbatorim cate un Craciun alaturi de cate un grup de prieteni), insa mi-ar placea sa ajung inainte de revelion, sa vad si eu ce este cu aceasta minune a lumii moderne si sa intru in 2015 mai eleganta, mai moderna, mai cocheta. Poate cu aceasta ocazie as reusi sa iau o pauza si de pe blog, caci tare sunt obosita. Mi-ar parea rau sa imi stric frumusete de unghii date cu gel colorat uv tastand de zor la cate un articol, mai ales ca exista o asa mare diversitate de culori: negru, rosu, albastru, verde, roz, turcoaz, argintiu, portocaliu, galben, etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu