miercuri, 1 iulie 2015

Audit financiar online

Nici prin cap nu mi-ar fi trecut vreodata ca exista in acest moment (anul 2015) un serviciu de audit financiar online, poate din cauza ca in jurul meu toata lumea spune ca firmele care sunt prezente in online sunt inca putine si ca nu se pricep prea bine la ceea ce fac, ca la noi economia online este inca la inceput si ca va mai trece multa vreme pana cand vom ajunge la nivelul altor tari. Descopar ca ma las mult prea usor influentata de ceea ce spun altii, in loc sa vad cu ochii mei cum apar zi de zi alte firme dornice sa se extinda si in online, sa isi faca afacerile, produsele si serviciile cunoscute intregii lumi. E drept, printre cei cu care am lucrat eu personal erau si persoane care nu se pricepeau prea bine la ceea ce inseamna acest mediu virtual si la ceea ce presupune o afacere online, insa am intalnit si multe firme care aveau lectiile facute, reprezentate de persoane care stiau exact ce inseamna prezenta in online si care sunt pasii ce trebuie urmati pentru ca o afacere online sa aiba succes, sa devina vizibila si sa se ridice deasupra altora. Acesta a fost primul meu gand cand am auzit, absolut intamplator, ca a aparut un serviciu de audit financiar online. Apoi mi-am dat seama ca e posibil sa ma insel si serviciul sa se adreseze de fapt firmelor in general, dar auditul sa fie facut online, adica doar prin intermediul internetului. Ce complicata poate fi uneori limba romana chiar si pentru romani!


Aceasta constatare imi aminteste de feluritele campanii care s-au derulat prin online, campanii prin care bloggerii insistau ca toata lumea sa scrie corect in limba romana, folosind diacriticele pentru ca propozitiile sa fie intelese fara nici un efort din partea cititorilor. Multi au dat atunci felurite exemple de cuvinte care scrise cu diacritice inseamna ceva, iar fara diacritice inseamna cu totul altceva, lucru care poate pune cititorii in dificultate sau ii poate induce in eroare. Mie nu cred ca mi s-a intamplat prea des sa fiu pusa in dificultate de sensul unui cuvant doar pentru ca nu avea caciulite sau virgulite, insa am intampinat alt fel de probleme. Exemplul de mai sus, cel cu audit financiar online, poate fi cel mai concludent. E drept ca de cele mai multe ori sunt obosita si neatenta. Probabil altii, citind despre acest serviciu, au inteles imediat ce vrea sa spuna si nu s-au dus cu gandul atat de departe, facand analiza mediului online romanesc, asa cum am facut-o eu. Bine, am pierdut doar un minut din viata cu asta si pot spune chiar ca mi-a fost de folos, caci mi-am amintit (a cata oara?) ca trebuie sa gandesc mereu cu capul meu, sa nu iau de bun tot ce spun altii, pana nu trec informatia prin filtrul gandirii mele. Si, daca tot m-am lungit pe o pagina intreaga cu discutia despre audit financiar online si despre cat de complicata poate fi uneori limba romana, mi-ar placea sa imi spuneti la ce v-ati gandit voi in prima clipa cand ati inceput sa cititi acest articol. As vrea sa stiu daca mai e cineva care s-a gandit la audit financiar pentru firmele din online sau daca toata lumea a inteles din prima ca e vorba despre audit financiar facut online... :)))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu