joi, 24 aprilie 2014

Zana de bijuterii si alte jocuri

In casa lor, pana mai ieri, era tot timpul cearta intre parinti si copii, din cauza ca fetita ar fi vrut sa stea la calculator, dar parintii aveau si ei treaba pe acolo. Erau certuri intre copii, cand fetita statea la calculator, pentru ca fratiorul ei mai mic o deranja de la jocuri,
desi el oricum nu pricepea nimic. Dar stiti cum sunt copiii mici si rasfatati. Considera ca lor li se cuvine totul, ca lumea se invarte in jurul lor. Si nu gresesc. :)

Solutia a venit pe neasteptate in casa cumnatei mele, cand sotul ei a decis sa ii cumpere fetitei o tableta, cu care ea sa se joace atunci cand fratiorul ei este la gradinita. Inca nu am intrebat-o daca merg toate jocurile ei preferate pe acea tableta, dar voi reveni cu un articol pe aceasta tema dupa ce aflu. Pana atunci, vreau sa va spun ca unele dintre aceste jocuri sunt chiar educative si ca, jucate cu masura, nu pot face decat bine copilului, care invata sa gandeasca rapid, capata dexteritate si afla lucruri noi. 

De exemplu, nepotica mea adora sa se joace jocul numit Zana de bijuterii. Nu l-am incercat, pentru ca timpul de care dispun este limitat, insa am remarcat cate ceva din felul in care micuta se joaca: pentru a castiga, trebuie sa colectioneze toate bijuteriile din joc. Ca si la zuma sau la alte jocuri, pentru a tinti trebuie sa foloseasca butonul din stanga al mouse-ului. In pauza care se face intre nivele, poate cumpara diverse obiecte ce ii vor folosi in continuare, pentru a-si atinge scopul. Printre aceste obiecte se numara o bomba, o licoare, o tinta. 

Jocuri - Jocuri.biz


Nu stiu daca mai poate cumpara si altceva, insa am remarcat ca fetita a invatat cu aceasta ocazie cuvantul licoare, pe care nu il avea in vocabular, a invatat sa respecte o anumita ordine, sa se miste repede si sa gandeasca rapid. Comparand situatia cu ceea ce faceam eu in copilarie, imi dau seama ca astazi, copiii invata mult mai repede si intr-un mod mult mai placut ceea ce eu am invatat atat de greu. Si atunci, de ce inca mai sunt parinti care le interzic copiilor sa se joace mici joculete nevinovate la calculator?

Dupa cum aflam si de pe wikipedia, nu jocurile sunt grele, ci alegerea lor, pentru ca exista foarte multe si din fiecare copiii ar putea afla ceva cu adevarat educativ. http://ro.wikipedia.org/wiki/Juc%C4%83rii_educa%C8%9Bionale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu