luni, 6 octombrie 2014

Dezvoltarea relatiilor interumane

Nu am lucrat niciodata in firme foarte mari, cu sute sau mii de angajati, insa lucrul in echipa aproape ca face parte din fiinta mea, caci jobul pe care l-am avut pana acum cativa ani chiar asta presupunea, nepermitand lucrul individual. Pe vremea cand am inceput eu sa lucrez nu vorbea nimeni despre tehnici dezvoltare personala, nimeni nu spunea ca omul, fiinta egoista prin excelenta, cu greu se poate acomoda cu ideea impartirii ideilor, a etapelor de lucru, a rezultatelor, motiv pentru care unii nu se puteau in veci acomoda cu asa ceva. Nu doar ca nu se simteau confortabil lucrand in echipa, dar faceau ca atmosfera sa fie intotdeauna tensionata, provocau certuri si bagau raca intre angajatii firmei, lucru deloc benefic pentru toate partile implicate. 

Din fericire pentru mine, mie mi-a placut mereu sa lucrez cu oamenii, sa imi impart cu ei ideile, sa ma folosesc de ideilor lor atunci cand imi pareau a fi mai bune decat ale mele, mi-a placut sa merg umar langa umar cu persoane de incredere, care stiau ca se pot baza pe mine in orice clipa, la fel cum si eu stiam ca nu ma vor lasa la greu.
Nu a fost intotdeauna usor, caci una este gandul, si altele sunt faptele si situatiile neprevazute, insa am reusit mereu sa trec peste animozitati, peste invidii, peste supararile inerente si sa inteleg ca atunci cand situatia o cere, sa fac din lucrul de echipa un tot unitar este ceva absolut natural si necesar. Bine-nteles ca acest lucru presupune o anumita maturitate psihica, la care unii ajung mai devreme, altii mai tarziu, iar restul niciodata.

Tocmai din acest motiv, odata cu noile cercetari in domeniul psihologic si al muncii, au inceput sa apara diverse metode prin care angajati si angajatori sa fie instruiti cu privire la aceste aspecte, sa inteleaga rostul cooperarii in echipa, dar si alte solutii practice care pot transforma si ridica o firma si calitatea muncii, cum ar fi:
-Dezvoltarea leadership-ului
-Sprijinirea managementului schimbarii
-Cresterea vanzarilor
-Imbunatatirea experientei cu clientii
-Dezvoltarea relatiilor
-Managementul eficient al conflictelor
Trebuie sa stiti ca, de peste 40 de ani, SDI®-ul sprijina companii din lumea intreaga sa imbunatateasca mediile de lucru, transformand relatiile dintre oameni pentru a ajunge la rezultate mai bune, motiv pentru care ar fi bine sa intrati pe linkul de mai sus si sa aflati mai multe despre furnizorul global al instrumentului SDI® (Strength Deployment Inventory), caci omul este facut sa traiasca in comunitate, sa creasca si sa se dezvolte intr-un mediu aglomerat, sa depinda de altii pentru supravietuire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu