luni, 19 mai 2014

Cum sa te lasi de fumat cu tigari electronice

Credeam si nu credeam ca te poti lasa de fumat folosind tigari electronice, mai ales ca eu le incercasem si nu imi placusera. Este adevarat ca am gresit din start, caci m-am folosit de alegerea unei prietene. Ea isi cumparase tigari electronice cu aroma de vanilie si mie vanilia imi face pielea de gaina, nu imi place absolut deloc. Apoi am incercat de la un prieten care isi comandase tigara electronica fara arome
dubioase si mi-a placut, chiar mi-a placut. Mi-am spus ca as putea incerca sa ma las de fumat utilizand o astfel de tigara.

Apoi am discutat cu una dintre prietenele mele, plecata de multi ani din tara. Cum la ei tigarile normale sunt chiar mai scumpe decat la noi, fata s-a decis sa incerce si metoda simpla, cea a lasatului de fumat cu ajutorul tigarilor electronice. A trecut prin cateva zile mai grele, la inceput, pana cand s-a obisnuit sa nu mai fuga la magazin pentru a-si cumpara obisnuitul pachet de tigari, pana cand s-a acomodat cu ”betisorul de plastic”si pana cand nu a mai simtit nevoia de a aprinde tigara normala.

Dupa trecerea celor cateva zile, i-a fost tot mai usor sa fumeze tigara electronica. Si cum ea este o fire harnica si zgarcita, faptul ca nu a mai cheltuit atatia bani pe pachetele de tigari si ca nu a mai umplut scrumierele de chistoace a contribuit mult la decizia ei de a se lasa de fumat. Era fumator vechi, avea zeci de ani de fumat in spate (si in plamani), si sigur nu i s-a parut chiar floare la ureche. Dar si-a impus sa faca acest pas, a aprins chiar si tigara electronica tot mai rar si astazi, la cateva luni de la primul fum ”virtual”, se paote lauda ca a scapat de viciu.

Am ras eu cand mi-a povestit, dar nu era chiar rasul meu. Mi-ar fi placut si mie sa scap asa usor de prostul obicei de a fuma. ea a investit bani, timp si energie in acest proiect, stiind ca atunci cand va reusi, va stii sigur ca a meritat toate eforturile facute. Isi facuse tabel cu orele la care punea mana pe tigara electronica. Pe mine m-a amuzat ideea in prima clipa, dar mi-am dat seama ca a fost un lucru nemaipomenit de bun. In fiecare noua zi incerca sa amane cate putin momentul in care ar fi tras cateva fumuri din tigara electronica.

O apreciez si o invidiez pentru ambitia de care a dat dovada. Totodata, vreau sa ii multumesc pentru ca mi-a dat incredere ca se poate. Da, cu ajutorul tigarii electronice chiar te poti lasa de fumat, daca ai un strop de ambitie si daca iti dozezi bine eforturile. Dupa cum deja banuiti, urmatorul pas pe care il voi face va fi sa imi comand si eu o tigara electronica de la Sailebao.ro, caci am sperante mari ca asa voi scapa de viciul ce ma lasa luna de luna mai saraca cu cateva sute de lei.

2 comentarii:

  1. Dupa 25 de ani de fumat si eu m-am lasat, acum doi ani (4 mai), tot cu tigara electronica - dar mai trag din ea, inca... Si, din cand in cand am mai aprins si tigari "normale" dar fara a avea probleme cu "dependenta". Eu nu m-am chinuit cand am facut "schimbul"... Acum, cel mai adesea, trag din "pipa goala" = acumulatorul e descarcat si filtrul gol... Cica am dependenta fizica, nu de tutun... :)) mai ales ca fum in plamani n-am tras decat din greseala - ma inecam ingrozitor si tuseam de-mi ieseau ochii din cap! Deh, fiecare cu piticii lui. :)
    Economie, lunar, 600 lei, hai, 500, cand cumpar consumabile pentru electronica.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru ca intre timp s-a incarcat siteul Sailebao revin sa scriu ca de la ei am si eu eGo-T (ma rog, de la un magazin care le vinde produsele). Mi-am dat seama mai tarziu - nu stiam de unde mi se pare cunoscut numele... E scris pe certificatul de garantie. Pot spune doar atat: satisfactie totala. Avand grija sa urmez intocmai instructiunile de folosire si atomizorul ma tine mai mult decat scrie in certificat... :)

    RăspundețiȘtergere