luni, 15 aprilie 2013

Nuielusa de alun

Satul sa tot care apa cu bidoanele de 5 litri de la fantana vecinei de peste drum, Sorin s-a decis sa caute apa in propria curte. Era dezgustat de privirile pe care tanti Nuta i le arunca seara,
cand ii deschidea poarta si se servea cu apa proaspata din fantana. Se simtea de parca era un hot. Nu stia el prea bine cum se procedeaza, dar l-a prins la magazin pe nea Florea si i-a cerut sfatul.
Om batran, cu experienta, nea Florea i-a spus ca cea mai buna solutie este sa caute in curte locul ideal, locul care ascunde un fir de apa in pamantul clisos. I-a povestit de batranii de altadata ai satului, care umblau prin iarba cu nuielusa de alun in mana, asteptand ca aceasta sa se miste singura, atunci cand da de apa. Sorin, fara prea multa minte nici el, a luat de bun sfatul si s-a pus pe treaba.
A ales o nuielusa de alun, s-a plimbat prin curte cu ea in mana, asa cum se plimba doamnele prin parcuri cu cateii. Probabil i-a tremurat mana la un moment dat. A vazut nuielusa miscandu-se si a decis ca acela este locul unde se ascunde izvorul de apa, firicelul care va alimenta viitorul put. S-a pus pe sapat. El dadea la cazma, mama lui cara galetile de pamant argilos, greu ca plumbul. O zi, doua, a tot sapat. Groapa se adancea, pamantul era tot mai umed si mai greu, dar firicelul de apa visat se lasa asteptat.
Din cand in cand, nea Florea trecea pe la ei, pentru a "superviza lucrarea". Il incuraja, spunandu-i ca la urmatorul strat de pamant aruncat din groapa va da de apa. Dar nu a fost asa. Sapase deja 3 metri, avea bataturi in palme, mama lui se plangea de dureri de spate de la galetile pe care le carase, iar curtea era plina de clisa.
Plin de nervi din cauza neputintei de a gasi apa, epuizat de atata sapat de unul singur, Sorin a trecut la nivelul urmator. L- rugat pe un vecin sa intre pe internet, sa ii caute o firma care sa se ocupe de gasirea apei si forarea putului, ca lui i se acrise de atata munca inutila. Ar fi fost dispus sa plateasca oricat, numai sa se vada cu putul in curte. I-a cerut sa verifice totusi pe internet si EUforaje, pentru a fi sigur ca plateste doar atat cat este nevoie. Acum are putul lui in curte, nu mai apeleaza la vecina si bea apa proaspata.

9 comentarii:

  1. Foarte frumoasa si ancoratain realitate povestea, in mod special mi-a placut inceputul cu Tanti Nuta :)) pe care mi-o imaginez cu mutra ei acra :) Mult succes la scris

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult. Este bazata pe o intamplare destul de recenta... ;)

      Ștergere
  2. Buna si felicitari pentru articol, da povestea este amuzanta parca mi-o imaginez pe vecina mea de la bunicii de la tara. Mult succes la scris !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna si bine ai venit pe la mine!
      Iti multumesc pentru apreciere si iti doresc sa ai bafta in tot ceea ce vei face!

      Ștergere
  3. ValAd recomanda cesti furnizori pentru lucrari de foraje puturi pentru alimentare cu apa si foraje orizontale, subtraversari. Frumoasa povestea, mult succes la scris

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie mi se pare ok raportul calitate pret, am gasit oferte de foraje puturi apa la preturi intre la 200 lei pana la 90 euro fara tva pentru metrul liniar sapat. Pretul am inteles ca variaza in funtie de diametru, debit si materialele folosite. Am primit si transport de la depozit pana la santier cu 70 de lei. Voi ce parere aveti ?

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu ca si Sorin, am trecut la nivelul urmator, am desnisipat putul vechi si am montat o pompa noua, acum am apa buna :)

    RăspundețiȘtergere
  6. si eu ca si Sorin din povestea ta am trecut la nivelul urmator. Am decis sa desnisipez putul vechi din curte, am instalat o pompa noua si acum am apa pentru uz casnic si gradina. Ceeace va recomand si voua

    RăspundețiȘtergere
  7. Se misca incet si sigur lucrurile hai sa fim mai optimisti si sa intelegem ca schimbarea vine de la fiecare dintre noi.

    RăspundețiȘtergere