miercuri, 24 aprilie 2013

In Eforie Nord

Desi statiunea mea preferata de pe litoralul romanesc este si probabil va ramane Costinesti, un orasel satuc mic, fara pretentii, dar plin de veselie si culoare, atunci cand cineva ma intreaba
care este cea mai potrivita statiune pentru o familie raspund invariabil Eforie Nord. Situata la doar 14 kilometri de Constanta, aceasta statiune este a doua ca marime de pe litoralul nostru.
Am avut o vecina care mergea an de an la mare si intotdeauna alegea Eforie Nord, mai mult pentru sotul ei, care suferea de reumatism. Cat timp el era la tratament, sotia si fiica ei se plimbau pe plaja lunga de peste trei kilometri, faceau bai de soare si de nisip, mancau inghetata si baclava cumparata de la comerciantii turci, care impanzeau faleza, citeau si dormeau.
In acest timp, eu imi faceam concediul in Costinesti, unde distractia era omniprezenta sau ma relaxam in linistea si verdeata statiunii Venus, cazata nu prea confortabil la cort. Seara de seara mergeam la discoteca, seara de seara lumea se aduna in mijlocul campingului pentru a frige peste si a asculta chitarele.
Intr-un an mi-am dat intalnire cu Loredana, fata vecinilor, undeva in Eforie Nord. Se simtea ca la ea acasa acolo si m-a plimbat prin toate locurile in care am fi putut gasi putina distractie si un suc rece. Nu am scapat de ea pana cand nu i-am promis ca incerc si impachetarile cu namol, nu doar sezlongurile de pe plaja. Mi-a laudat lacul Techirghiol si proprietatile curative ale namolului de acolo pana cand am intrebat-o daca o plateste cineva pentru a face atata reclama. Mi se parea destul de ciudat ca o fata de 20 de ani sa se gandeasca doar la tratamente, in loc sa se gateasca pentru seara, cand incepeau party-urile. :))
Abia cand m-a dus sa vad hoteluri eforie nord mi-am dat seama ca sunt foarte multe diferente intre noi. Eu ma cazasem la cort, ma ciupeau tantarii seara, spre dimineata ma trezeam dezvelita si tremurand, ziua mi se coceau creierii in cap daca ramaneam in camping.
Spre deosebire de mine, Loredana locuia intr-o vila cocheta, cu vedere la mare, unde nu vedeai un fir de nisip si oamenii erau eleganti si politicosi. Dadea un ban in plus, dar avea conditii de cateva stele, respira aer curat si facea doi pasi pana pe plaja. Sincera sa fiu, am invidiat-o putin in acea zi. Doar in acea zi. Pentru ca ea traia acolo singura, doar cu mama care dormea la pranz, statea la soare o ora pe zi si in rest statea ascunsa la umbra, citind din cartile ei plictisitoare. Tatal Loredanei era ca si inexistent. Il intelegeam. Omul venise la tratament, era bolnav si avea nevoie de intimitate.
Doar pe Loredana nu o intelegeam. De ce nu mergea la mare cu prietenii, sa se distreze cu tineri de varsta ei, sa cunoasca si viata in afara familiei, sa se relaxeze cu adevarat? Avea un job bine platit, la fel de bine situati erau si prietenii ei, deci clar isi permiteau fara probleme sa se cazeze la hotelurile din Eforie Nord, mai ales ca unele nici nu aveau preturi prea mari.

Un comentariu: