duminică, 29 ianuarie 2023

Beton amprentat pareri pro si contra

 Beton amprentat pareri pro si contra

Am aflat de curand ca aleile si terasele pe care le admiram eu prin curtile altora, atat in Romania, cat si prin tarile occidentale prin care m-am plimbat, poarta un nume specific, acela de beton amprentat. Am incercat sa aflu mai multe detalii despre tehnica prin care se realizeaza, pentru ca imi place foarte mult aspectul pe care il capata betonul prin imprimare si sper ca intr-o zi sa pot face si eu asa ceva in propria curte sau macar la soacra mea, la tara.

In teorie, tehnica de amprentare (sau imprimare) a betonului pare destul de simpla. Se toarna beton, se adauga culori si diverse alte substante care ii vor oferi rezistenta, elasticitate si frumusete, dupa care se stanteaza betonul folosind niste matrite speciale pentru beton amprentat. La final se acopera intreaga lucrare cu lacuri special concepute pentru acest tip de beton. Acestea ii vor conferi durabilitate si rezistenta la schimbari bruste de temperatura. 

Practic, genul acest de beton este foarte sensibil si timpii in care trebuie realizat sunt scurti. Pentru fiecare etapa a lucrarii in parte exista anumite momente in care trebuie muncit pentru ca finalul sa fie spectaculos. Asta se invata in timp, nu din prima incercare, clar. Degeaba stii teorie, daca in practica ratezi de exemplu momentul exact cand trebuie sa folosesti matritele pentru a imprima cimentul si a-i da forma potrivita. 

Tocmai de aceea e mai bine sa apelezi din prima clipa la o firma specializata pe astfel de lucrari, ca sa nu ai batai de cap si ca totul sa iasa perfect. Am fost curioasa sa aflu ce parere au oamenii despre betonul decorativ, asa ca am cautat informatii pe internet. Le puteti vedea si voi in articolul beton amprentat pareri pro si contra

Am sa adaug aici si o imagine cu beton amprentat pentru cei care inca nu stiu cum arata. Din cate am inteles, betonul amprentat poate vrea aproape orice culoare isi doreste clientul, gama de matrite este destul de larga si gandita in asa fel incat sa imite diverse alte materiale, cum ar fi lemn, piatra de rau, dale, gresie si asa mai departe, iar preturile sunt mai mici decat in cazul in care s-ar folosi respectivele materiale pe care betonul amprentat le imita. 

Voi ce parere aveti despre betonul amprentat? Care credeti ca sunt avantajele si dezavantajele in cazul in care este ales in locul altor tipuri de pavaj? Parerea mea este ca merita din plin sa investesti intr-o lucrare cu beton amprentat.



Pentru decorarea curtii va puteti inspira si din articolul Elefanti din cauciucuri de masina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu