marți, 30 octombrie 2018

Motive pentru care un DEX nu ar trebui sa lipseasca din casa noastra

Sunt o mare devoratoare de lectura, asta este clar. Imi place sa citesc orice, caci ma relaxeaza si ma ajuta sa imi fac ordine in ganduri. Pasiunea mea pentru lectura a inceput inca de cand eram mica, iar de atunci mereu caut sa imi cumpar si sa citesc carti noi. Imi plac, in mod deosebit, povestile, indiferent de autor.
In prezent, am o gramada de carti, unele mai vechi, altele mai noi, dar toate sunt la fel apreciate. Cert este ca biblioteca mea este destul de bogata si nu trece zi in care sa nu imi fac drum si pe la ea. Dar de la atatea genuri literare, titluri, autori, am ajuns la o concluzia urmatoare: indiferent de ce carti iti plac, nu trebuie niciodata sa iti lipseasca un dex!
Dex-ul (sau dictionarul explicativ al limbii romane) este singura carte care ne ajuta atunci cand nu cunoastem sensul unui cuvant si cu ajutorul sau ne putem imbogati vocabularul foarte mult. Iar varianta lui mai moderna si imbunatatita a acestuia, doom dictionar (dictionar ortografic, ortoepic si morfologic al limbii romane)
vine in completarea unei biblioteci cu si mai multe cuvinte / fraze explicate.
In plus, nu o sa cheltuiti o avere pe aceste carti (cautati pe internet dex pret si o sa va convingeti). Puteti, de asemenea, sa gasiti cele doua carti si la pachete promo, cu reduceri mari de pre. Si chiar cred ca merita o astfel de ‘’afacere’’ – este un castig foarte mare pentru oricine alege sa achizitioneze aceste carti.
In plus, exista deja si doom 2 (o continuare mai completa a doom) – iar diferenta dintre doom si dex este aceea ca doom-ul va poate oferi explicatii si insotite de imagini color, care vor facilita asimilarea informatiei proaspat citite. Este foarte util pentru elevi si adolescenti, deoarece face procesul de invatare mult mai placut.
Voi detineti un dictionar? Ce parere aveti despre el si utilitatea acestuia? Si-a dovedit eficienta in cazul vostru sau apelati la metode mai moderne de gasire a raspunsurilor la intrebarile voastre? Sunt foarte curioasa de raspunsuri, deoarece eu nu ma pot desparti de varianta tiparita a cartilor, chiar daca mediul online ne face toate treburile mult mai usoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu