vineri, 14 octombrie 2016

Carti bilingve

Am stat aseara pana tarziu la calculator, motiv pentru care ochii mei obositi au refuzat sa mai citeasca vreo litera din carte. Asa mi-a trecut prin cap sa caut o carte audio si tot asa, din intamplare, am dat peste niste carti bilingve care m-au facut sa uit de oboseala. Iata ce metoda usoara si placuta exista pentru cei care isi doresc sa invete o limba straina. Am gasit pe site-ul NextPublishing.ro carti de povesti bilingve si am decis, in chiar acea clipa, ca luna viitoare voi cumpara si pentru nepotii mei cateva, ca tot e ziua celui mic si aveam in plan sa ii ofer carti. De ce nu carti de povesti bilingve, daca ele tot exista si ii pot fi de folos? Probabil ii voi cumpara Ursul pacalit de vulpe in varianta romana si chineza, desi e probabil prea mic pentru asa ceva, dar voi incerca sa gasesc si carti bilingve care sa contina povesti dragute in limba romana si in engleza. In acest fel va putea invata o limba de circulatie internationala (cea mai importanta limba) facand ceva care sa ii si placa, sa nu se mai simta constrans, obligat sa invete, ci sa o faca din pura placere. Ii vor fi de folos si nepoatei mele, care nu se descurca tocmai onorabil la limba engleza. Ma credeti sau nu, baiatul meu a invatat extrem de multe cuvinte in limba japoneza urmarind diverse seriale de anime-uri. La fel de simplu este si din cartile bilingve. 


Voi cumpara si pentru mine un ghid de conversatie bilingv, dar tot luna viitoare, dupa ce terminam cu renovarea sufrageriei, care nu ne-a costat tocmai putin. In ciuda evenimentelor din ultimul timp petrecute in Turcia, noua nu ne-a iesit din cap vacanta pe care planuim sa o petrecem anul viitor la Izmir, asa ca vom avea mare nevoie de un ghid de conversatie bilingv, deoarece eu chiar am de gand sa merg prin minunatele piete turcesti si sa ma tocmesc pentru fiecare lucrusor in parte. In limba turca, desigur, caci altfel nu ar avea nici un farmec. Va sfatuiesc si pe voi sa faceti acelasi lucru daca va decideti sa va petreceti vacantele prin strainatate. Cateva cuvinte de baza, uzuale, este chiar necesar sa cunoasteti, pentru orice eventualitate si pentru distractie, desigur. Dupa cum spuneam mai sus, carti bilingve si ghiduri de tot felul in cateva limbi orientale (araba, turca si chineza) puteti gasi pe site-ul NextPublishing.ro. De asemenea, aceste produse sunt la fel de utile si strainilor care doresc sa ne invete limba, asa ca le puteti recomanda si voi, daca stiti turci, arabi ori chinezi ce traiesc la noi in tara sau care urmeaza sa se stabileasca aici. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu