luni, 26 octombrie 2015

Cartea de pe noptiera si golul din memorie

Se intampla uneori sa fiu intrebata cate carti am citit in aceasta viata. Imi este imposibil sa raspund, ba chiar si sa aproximez. Multe, foarte multe... Biblioteci intregi... Din fiecare carte am cules cate ceva, fiecare dintre ele m-a transformat cate putin. Mi-am tinut cartea pe noptiera si am citit in fiecare clipa libera, cu o foame de nestavilit. In ultimii ani, desi foamea a continuat sa imi roada creierul, am deschis tot mai rar vreo carte. Nu ma mai ajutau ochii, nu mai aveam energie. Internetul este cel care imi/ne rapeste timpul, el ma/ne tine cu ochii lipiti de monitoare. Observ cu stupoare ca am creierul atat de obosit, de incarcat cu nimicuri, incat cu greu imi pot aminti mai mult de 30-40 de titluri dintre cartile pe care le-am citit de-a lungul timpului. Pur si simplu am un gol in memorie. Cum e posibil? Si ce anume ar trebui sa fac pentru a repara aceasta defectiune, pentru a-mi aminti cartile citite, chiar daca ele nu stau in acest moment pe noptiera?
Ciudat este ca imi pot aminti usor subiectul unei carti citite, daca ii intalnesc undeva titlul. Vi se intampla si voua?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu