luni, 20 iulie 2015

Previziuni pentru viitor

Am scris de curand un articol despre orasul in care locuiesc, un articol cu bune si rele, cu lucruri frumoase, dar si mai putin frumoase, am pus o multime de poze de-a rasu'-plansu', dar si poze care arata ca exista si lucruri frumoase pe aici. M-a surprins si infiorat intr-un mod neplacut comentariul unui domn venit pentru prima data pe blogul meu. Spunea dansul ca orasul Ploiesti va muri in maxim 40 de ani. Asa sa fie oare? m-am intrebat in prima clipa, speriata, desi probabil eu nu voi mai fi pe aici peste 40 de ani sau voi fi batrana. Mi-am dat seama imediat ca ar putea avea dreptate, ca s-ar putea asterne praf gros peste orasul meu drag daca nu schimbam nimic in aceasta perioada, ca un studio de videochat, trei banci aproape falimentare, pazite de niste gardieni obositi si vreo patru croitorii intesate de femei abrutizate de munca nu vor putea transforma Ploiestiul sau oricare alt oras al tarii intr-o urbe infloritoare, pe care lumea sa isi doreasca sa o viziteze. Este nevoie de mai mult pentru a mentine viu un oras si pentru a putea oferi tinerilor ce il locuiesc locuri de munca stabile, bine platite, care sa le dea siguranta zilei de maine si sanse de a avea curaj sa viseze la viitorul lor si al copiilor lor. 


Unii sustin ca fetelor fara prea multe prejudecati le va fi mai usor, ca vor alege sa faca videochat si vor putea castiga bani la un studio de tipul studio20.ro, insa pe mine ma apuca un rasu'-plansu' gandindu-ma ca si baietilor li se vor oferi tot atatea oportunitati de a lucra, chiar daca nu la videochat, ci poate la asigurarea pazei in respectivele studiouri, stiut fiind faptul ca am ajuns sa ne temem si de umbrele noastre, ca tot felul de dezaxati si violatori circula liberi printre noi. Poate ca vor fi si ei in legalitate, asa cum se spune ca sunt si femeile care lucreaza in aceasta bransa la studioul mai sus amintit, poate ca ei nu vor beneficia de training, poate nu vor avea camere de relaxare si nici biblioteci la indemana, insa cu siguranta vor fi fericiti ca pot ramane in orasul lor prafuit, ca nu vor fi nevoiti sa ia drumul greu si amar al strainatatii. Sau poate ca aceste previziuni sunt doar amagiri, poate ca lucrurile vor sta mult diferit peste 40 de ani. Cred ca mi-ar placea sa pot trai pana atunci pentru a vedea daca m-am inselat sau nu. Poate ca cei care locuiesc in Bucuresti, unde este respectivul studio (apropos, iata camera video ideala pentru videochat), vor fi mult mai norocosi sau poate ca intr-o zi se va gasi cine stie ce sursa alternativa de castigat bani si atunci lucrurile vor sta cu totul altfel, iar eu il voi putea contrazice pe cititorul care a facut acea previziune. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu