duminică, 5 iulie 2015

Ce inseamna videochat?

Cu niste ani in urma am remarcat ca in orasul meu, renumit altadata pentru fabricile si uzinele sale, pentru rafinariile si combinatele ce ofereau de munca tuturor ploiestenilor, nu se mai gasea aproape nimic. La oficiul fortelor de munca, pe stalpi, prin ziare, oriunde as fi mers intalneam doar anunturi legate de angajari la studio videochat, agenti de paza si fete pentru croitorii. Cand au inchis toate fabricile? Ce vor pazi acei agenti de paza? Pe cine vor imbraca toate croitoriile aparute ca ciupercile dupa ploaie, daca oamenii nu mai au serviciu si nici bani? Imi placea sa fac haz de necaz, caci mare lucru nu mai era de facut vazand cum orasul se ducea de rapa, la fel ca si celelalte orase ale tarii, la fel ca intreaga lume. Mi se parea un paradox faptul ca oamenii erau tot mai saraci si in jurul lor apareau tot mai multe banci. Ce sa depoziteze la banca, daca nu au bani? Sau bancile apar tocmai cand economia o duce mai greu, pentru a momi populatia cu imprumuturi pe care multi nici macar nu le vor putea restitui? Poate ca in banci isi vor depune banii fetele care aleg sa lucreze intr-un studio videochat? Acestea erau doar cateva dintre intrebarile ce mi se invarteau in cap atunci cand ma gandeam la cum s-au schimbat lucrurile in tara intr-un timp atat de scurt.


Tin minte si acum ziua cand am auzit pentru prima data de un studio videochat. Eram cu o prietena in parcul din cartier. Eu cu o carte, ea cu copilul. Stateam de vorba, ne bucuram de peisaj, de calmul unei dupa-amieze senine, de jocul copilului si comentam pe marginea cartii abia cumparate. Pe o banca alaturata am vazut doua fete tinere, foarte frumoase, foarte elegante, cu un vocabular elevat. Discutau relaxate, fara sa le pese ca le poate auzi cineva. Conversatia lor se invartea in jurul banilor si a modalitatilor de a-i castiga usor, fara batai de cap. Una dintre ele ii povestea celeilalte ca un prieten al lor si-a deschis in apartament un studio de videochat si ca este in cautarea unor fete dezinhibate care sa lucreze acolo, sa castige bani multi intr-un mod usor. Trageam cu urechea fara sa vreau si fara sa pricep chiar bine ce insemna acel studio videochat. Ele radeau manzeste si vorbeau despre barbati, despre posibilitatea de a se imbogati rapid, despre faptul ca oricine alegea sa lucreze acolo urma sa fie protejat. Curiozitatea imi fusese starnita. Spuneau ceva despre strainatate, despre faptul ca romanii nu puteau vedea nimic, ca nu li se permitea accesul la videochat tocmai pentru a nu pune fetele in situatii jenante. Ce o fi videochatul asta? o intrebam soptit pe prietena mea. Nici ea nu stia mai multe, asa ca ajunse acasa ne-am apucat sa cautam informatii pe google si am ajuns pe un site care ne-a lamurit. Daca si voi aveti astfel de curiozitati sau nelamuriri, un clic pe linkul din primul paragraf al acestui articol va va lamuri pe deplin. 

2 comentarii:

  1. Meseria asta a evoluat foarte mult fata de acum cativa ani. Regulile s-au schimbat si putine studiouri au putut tine pasul. Ceea ce trebuie sa retina o tanara care este tentata de a lucra ca model de videochat este ca aceasta meserie poate fi practicata cu forme legale, cu asigurari sociale si medicale, ca oricare alta meserie de pe piata. Exista confidentialitate si exista program flexibil, asa ca nu-i de mirare ca e din ce in ce mai populara.

    RăspundețiȘtergere
  2. Industria de videochat este foarte bine conturata in Romania. Sunt destul de multe studiouri serioase si importante. Din experienta va spun ca mie job-ul de model mi-a schimbat viata... in mega bine! Nu prea-mi pasa ce zic mentalitatile „invechite”, nu cred ca vor intelege vreodata ca sexualitatea a mers mana-n-mana cu omenirea, de cand ascundeau reviste „din alea” sub pat. Acum, singura diferenta este ca traim intr-o paradigma tehnologica care permite ca acest job sa fie online.

    RăspundețiȘtergere