duminică, 25 ianuarie 2015

Artificii la nunta, la revelion, in viata

Am petrecut seara de revelion alaturi de niste buni prieteni, veniti in tara intr-o scurta vacanta. Ne-am distrat stand la povesti, am facut karaoke, am baut vin si am iesit la miezul noptii afara, sa admiram artificiile ce brazdeau cerul orasului. Atat de multe forme, atat de multe culori, atata veselie raspandeau, incat mi-am spus ca nu sunt altceva decat mesagerii unui nou an minunat, un an in care fericirea sa fie cuvantul de baza, reprezentativ. Prietenii nostri m-au intrebat imediat daca nu cumva, prin plimbarile mele pe internet, nu am gasit un magazin cu artificii de unde sa isi comande si ei, pentru nunta ce va avea loc in vara lui 2015, modelele de artificii la care viseaza.

Sincera sa fiu, pana atunci nu ma intrebasem niciodata de unde cumpara oamenii artificii, probabil pentru ca la fiecare sfarsit de an eu sunt prea ocupata pentru a ma gandi la asta si pentru ca prefer sa ma bucur de cele lansate spre cer de altii. Mi se pare mult mai interesant sa privesc, sa fac multe poze, sa admir fiecare noua salva, cu modelele sale indelung gandite, cu toate acele culori de curcubeu ce umplu sufletul de fericire. Ei au zambit intelegator, stiindu-ma putin cu capul in nori si m-au rugat sa ma interesez pe la cunostinte, caci vor ca nunta lor sa fie ca in povesti, sa aiba tot ceea ce trebuie si sa ramana tuturor in memorie ca fiind o nunta luminoasa, debordand de stralucire.

Sincera sa fiu, cand aud rostindu-se cuvantul artificii, primul meu gand se indreapta spre povestea scrisa de Mark Twain, Un yancheu la curtea regelui Arthur si spre artificiile cu care a reusit sa ii uimeasca pe toti, castigand astfel putere asupra lor. E o poveste atat de frumoasa si chiar educativa, o poveste pe care fiecare copil ar trebui sa o citeasca... Pentru mine, artificii inseamna o stare inconfundabila si inegalabila de fericire, de exuberanta, de visare chiar. Atunci cand imi este bine, cand toate merg struna in viata mea si nici un nor nu intuneca zarea, am senzatia ca totul este inundat de culori minunat combinate, de mici pocnete care anunta sarbatoarea vietii... 

 Fara sa vreau ma bucur ori de cate ori vad cerul luminat de artificii, indiferent daca sunt pentru o nunta, pentru un eveniment oarecare, pentru revelion sau doar asa, de dragul de a striga ca viata e frumoasa. Mi-e drag sa privesc pe cer in fiecare seara, insa in serile cand cerul se lumineaza cu artificii parca imi place mai mult. Profit de zilele orasului, caci primaria se arata tare darnica in astfel de momente. Si mai mult mi-a placut, in vara care a trecut, sa privesc spre cer imediat ce s-a terminat ultimul meci al sezonului de baschet, iar echipa Asesoft Ploiesti si-a rasplatit fanii imprastiind pe cer, timp de vreo zece min ute, artificii in toate formele si culorile posibile. Ce moment unic! Ce senzatie! Sute, mii de oameni privind spre acelasi loc de pe cer, simtindu-se uniti de aceleasi sentimente, traind aceeasi clipa magica, nedespartiti de nimic!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu