sâmbătă, 18 octombrie 2014

Becuri cu led

Veniti de luati lumina! imi vine sa strig astazi, cand deja m-am convins, pe banii mei, cat de rentabil este sa ai in casa (sigur, si in firme, institutii etc) becuri cu led. Nu credeam ca ar putea schimba ceva, desi am un prieten care a insistat mult timp pentru aceasta schimbare, ba chiar mi-a adus cadou un bec cu led, sa il montez in incaperea unde petrecem cel mai mult timp. Dorea sa imi demonstreze ca ma va ajuta sa fac economii serioase, ca nu voi mai da ochii peste cap, disperata, atunci cand deschid facturile venite de la electrica. Usor neincrezatoare, am renuntat la becul clasic pe care il aveam si am instalat un bec cu led. Unul singur, la inceput. 

Cand am primit urmatoarea factura, am remarcat o mica scadere, insa tot nu am fost convinsa ca se datoreaza acelui bec primit cadou, ba chiar incepusem sa fac glume pe seama acestui lucru. Sotul meu a fost cel care a insistat sa facem o investitie si sa inlocuim toate becurile din casa cu becuri cu led, caci doar asa ne puteam da seama daca este un mit sau este chiar realitatea. Tot mai multa lume vorbea despre avantajele pe care becurile cu led le aduc in viata oamenilor, tot mai multi dintre cunoscutii nostri se declarau incantati de economia facuta cu ajutorul lor. Sosise momentul sa ne modernizam si noi, sa ne usuram viata, sa profitam de avantajele pe care becurile cu led le ofera.

Lumina era aceeasi, noi petreceam timpul liber in acelasi fel, toate pareau neschimbate in viata de zi cu zi. Toate pana in ziua in care a venit urmatoarea factura de la electrica. Abia atunci am inteles exact ce a insemnat pentru noi aceasta schimbare. Factura era mult, mult mai mica, deoarece becurile cu led chiar au un consum minuscul comparativ cu becurile incandescente, ba chiar au si o durata de viata mult mai mare, motiv pentru care, pe langa fapotul ca platim atat de putin, nici nu mai avem surpriza de a vedea ca ni se ard becurile la fiecare cateva saptamani, cum se intampla cu becurile clasice.

Cu timpul, ochii mei au inteles ca luminozitatea becurilor cu led era mai mare, portofelul a inteles ca nu se va mai goli atat de repede, si totul fara ca in casa noastra sa se faca vreo schimbare radicala in ceea ce priveste sistemul de iluminat, caci noua generatie de corpuri de iluminat cu LED a fost conceputa intr-o varietate de optiuni de montare, astfel incat sa se poata potrivi indiferent de particularitatile spatiilor pe care le detinem. Normal ca imediat ce m-am convins cat de rentabil este sa folosesti becuri cu led, m-am decis sa scriu si pe blog despre acest lucru, ca toti cei ce ma citesc sau ma vor citi vreodata sa inteleaga acest lucru si sa procedeze in consec inta. Nu pot uita ca mama mea imi spunea mereu sa nu mai tin luminile aprinse atat de mult timp. "De ce sa dai banii munciti cu greu firmei electrica, cand ai putea face altceva cu acei bani?" Ei bine, de cand avem becuri cu led, nici nu mai dam atat de multi bani si avem lumina la discretie, atata cata ne dorim, fara sa facem vreun sacrificiu, fara sa facem vreun efort. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu