miercuri, 10 septembrie 2014

Scrisoare pentru copilul meu

Dragul meu copil,

Cand ai venit pe lume, nu auzisem decat in povestile citite demult ca ar exista ursitoare ce sosesc imediat dupa nasterea puilor de om pentru a le ura cate in luna si in stele. In basme, in povestile nemuritoare, ursitoarele sunt un soi de zane si sunt de doua categorii: unele rele, ce ursesc necazuri nesfarsite si nemeritate, si altele foarte bune, ce aduc in dar copilului insusiri nemaipomenite si care incearca sa anihileze tot ceea ce ursisera acele rautacioase zane. Nestiind ca oamenii au avut ideea de a inventa si pentru viata reala ursitoare, atunci  cand te-am adus pe lume ti-am urat numai eu, cu toata puterea inimii mele de mama fericita, ceea ce in alte conditii ti-ar fi urat niste ursitoare dragute, asa cum sunt aceste ursitoare botez bucuresti ieftine si poate chiar mai mult decat ar fi stiut altcineva sa iti ureze. 

Dragul meu copil, cand ai venit pe lume, intr-un decembrie inghetat si incarcat de evenimente mai mult sau mai putin asteptate, ti-am urat sa fii sanatos, in primul rand, caci sanatatea omului este mai presus de orice si fara ea cu greu putem fi fericiti in viata. Nu doar ca ti-am facut aceasta urare, dar am luptat din rasputeri mereu ca ea sa se implineasca si tu sa cresti fara probleme. Ti-am mai urat, copilul meu drag, sa te poti bucura de orice nimic ivit pe potecile vietii, sa poti surade fericit soarelui in fiecare dimineata, sa poti intinde manutele spre luna in fiecare seara, pentru a-i spune noapte buna. Mi-am dorit pentru tine, copilul meu drag, sa ai puterea de a vedea lumea asa cum este si de a ierta atunci cand lumea iti greseste, caci ura nu face casa buna cu sufletele fericite, iar eu te voiam fericit si impacat cu tine insuti si cu intreaga omenire, cu intreg pamantul.

Dragul meu copil, tu, cel mai dulce si mai bun, cand ai venit pe lume, ti-am urat sa ai o viata imbelsugata, fara sa ma gandesc neaparat la averi materiale, la bogatii de ordin financiar. Nu, in mintea mea, un om cu adevarat bogat este cel care se poate multumi cu ceea ce are si care aspira la ceea ce poate realiza, pentru a nu ramane pe veci dezamagit de ceea ce nu a realizat. Pentru mine, comorile lumii nu se ascund in portofel, pe card sau in case si masini luxoase, ci in propria minte, in propriul suflet, acolo unde pastram ceea ce este cu adevarat important, intreaga cunoastere adunata de-a lungul anilor, oamenii pe care i-am indragit, amintirile ce s-au strans si pe care nu ni le poate fura nimeni. Aceasta este adevarata bogatie a omului, acesta este darul pe care orice ursitoare ar trebui sa il ofere copiilor la nastere, la botez sau oricand altcandva vor binevoi ele sa apara la capataiul bebelusilor. 


Dragul meu copil, cand ai venit pe lume, ti-am urat sa fii iubit si sa iubesti, sa cunosti iubirea si sa te bucuri de ea in fiecare clipa a vietii, caci viata fara iubire nu inseamna nimic. Mi-am dorit, pentru tine, sa poti iubi oamenii, natura, pamantul, universul, sa raspandesti iubire pe oriunde ai calca, si iubirea sa ti se intoarca inzecit. Copilul meu drag, anii au trecut extrem de repede, tu ai crescut, ai devenit barbat, insa in mintea mea de mama vei fi mereu bebelusul pe care l-am hranit cu iubire. Astazi, mai mult ca oricand, iti doresc sa fii sanatos, sa te bucuri de viata, de cunoastere, de amintiri. de soare si de luna, de iubire, sa fii cel pe care l-am imaginat si chiar mai mult de atat! Te iubesc, copilul meu drag!

Un comentariu: