marți, 16 septembrie 2014

Intretinerea spatiilor verzi

Pana mai acum cativa ani, despre orasul meu spuneau toti cel care traiau in el sau il vizitau ca este prafuit, ca este cenusiu si plictisitor. Aveau dreptate, chiar daca eu, din prea multa iubire fata de locul in care am crescut, nu mi-as fi dorit vreodata sa recunosc acest lucru. Apoi, pe neasteptate, a survenit o schimbare in bine, o schimbare la care nimeni nu se astepta si care a inveselit chipurile obosite ale trecatorilor, a scos lumea curioasa din case, a facut ca fiecare turist sau cetatean al orasului sa isi doreasca sa se plimbe pe strazi si sa isi faca fotografii la fiecare pas. Ce s-a intamplat?

Orasul nu mai era cenusiu, nu mai era prafuit si trist, caci cineva se ocupa de spatiile sale verzi, planta din metru in metru floriu si arbusti ornamentali. Ce metamorfoza! Ce vesel si colorat imi parea acum orasul! Pe fiecare stalp de iluminat erau ghivece cu muscate ce atarnau pana pe fruntile trecatorilor, parcurile erau pline de gazon si flori multicolore, statiile de autobuz erau inconjurate de ghivece uriase, in care cresteau netulburate flori exotice,
iar fantanile artiziene parca explodasera intr-o multitudine de forme ce atrageau vizitatori dornici de un strop de racoare, uimiti de ceea ce mintile ingineresti reusisera sa inventeze.

Nu aveam cum sa nu fiu mandra de orasul meu, tinand cont de toate astea. Nu mai era doar orasul aurului negru, nu mai era nici cenusiu. Incepuse sa semene a oras european, sa atraga turisti si sa inveseleasca pe cei ce traiau aici. Ma laudam la tot pasul, de parca eu personal as fi avut vreun merit in aceasta miraculoasa transformare. Nu lucram la spatii verzi, nu detineam firma care se ocupa de infrumusetarea orasului, nu turnam o cana de apa la florile ce impanzisera orasul. Atunci cum de eram asa fudula, cum de nu ma puteam abtine si ma laudam tuturor cu ceea ce exista in Ploiesti?

Plecam dimineata la serviciu si puteam observa cum echipele de intretinere a spatiilor verzi lucrau de zor pentru a curata parcurile, pentru a uda florile, pentru a repara fantanile arteziene sau a monta pavele. Un respect adanc crestea in mine si imi venea sa merg spre ei, sa le strang fericita mainile batatorite. Apoii intelegeam ca ei doar isi faceau serviciul pentru care erau platiti, ca meritul era al celor ce gandisera aceste actiuni si al celor ce permisesera ca ele sa se desfasoare in orasul meu. Lor ar fi trebuit sa le strang mainile si sa le multumesc. 

Mai tarziu mi-am facut blogul, am intrat in contact cu oameni din intreaga tara si am putut vedea ce se intampla in alte orase. Si m-am rusinat. Cum de mi-am putut inchipui ca orasul meu poate fi mai frumos decat Clujul, de exemplu? Ce poze am vazut eu pe internet! Ce cuvinte de lauda au clujenii la adresa celor de la flower-power-cluj.ro! Oferind servicii complete de amenajare si intretinere spatii verzi, 
proiectare si amenajari gradini cu plante anuale si perene, arbusti, arbori, gazon, plante de interior, flori de sezon, pomi fructiferi montaj dale si pavele, aceasta firma transforma orasul Cluj in (poate) cel mai frumos, mai curat, mai ingrijit si mai modern oras al tarii. Oare ar putea veni si la noi? ma tot intreb de cand am aflat de existenta lor. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu