duminică, 10 august 2014

Sa schimbam lumea - abisul principiilor

Da, draga mea, in mare parte iti dau dreptate. Ideile tale au fost si ideile mele candva, le-am tinut in sertarul cu principii si am incercat, vreme de un an, anul foametei, sa nu ma abat de la ele. Cat de greu a fost, nu vei stii niciodata, pentru ca tu, din patria ta mov, nu iti vei auzi matele chioraind, nu iti vei vedea copiii (ai?) hamesiti, nu vei auzi in usa bataile celor la care esti datornic. Tu iti poti permite sa ramai fidela principiilor, sa te lasi admirata pentru duritatea de diamant,
pentru orice altceva crezi tu, eu sau altul ca esti. Altii nu isi permit. Sa nu uiti asta, atunci cand iti irosesti energia in directia lor sau doar a actiunilor pe care ei le intreprind.

Da, mi-ar placea sa stau umar la umar cu tine, sa luptam pentru ideile ce au fost candva si ale mele. Eu imi irosesc energia in incercarea de a trai, tu o irosesti judecandu-i pe cei ca mine. Stiu, nu o faci neaparat pentru ca ne-ai dispretui (desi...), ci pentru a incerca sa schimbi lumea in care ne invartim, pentru a pregati terenul in vederea unei noi recolte, mai bogate, mai lejere poate, cu tente mai pronuntate de spiritualitate. Te-am alungat din preajma mea, caci fiecare cuvant al tau mai taia cate o felie din mandria mea, mai deschidea o rana pe care o credeam inchisa. Asta nu inseamna ca nu te mai vad, ca nu te mai caut uneori, pentru a vedea ce planuri mai ai in legatura cu schimbarea lumii.

Te redescopar la fel de acida si asta nu imi place. Tu inca nu intelegi sau doar te prefaci a nu intelege. Esti egoista si privesti numai din punctul tau de vedere, fixata pe o idee, buna, e drept, dar in continuare una singura (ideea). Planul tau, pe care il intrezaresc printre cuvinte, e bun, insa usor utopic. Nu e usor sa schimbi lumea, mai ales daca iti risipesti energia pe un blog obscur sau in lovituri sub centura date celor ce ti-ar putea sta umar langa umar. Unii sunt caposi, nu pot fi educati cu bata. Altii sunt surzi, degeaba iti racesti gura. Vei gasi si persoane deschise dialogului, te vei agata de ele, convinsa fiind ca sunteti de-o teapa. 

Draga mea, sa ai mare grija cu cine te insotesti. Sa nu uiti ca diamantul este slefuit tot cu diamant. Ma tem ca va veni ziua in care vei descoperi ca, in loc sa schimbi lumea, lumea te-a schimbat pe tine. Daca vei lasa deoparte, macar pentru o clipa, ideile preconcepute, vei remarca un lucru simplu: noi nu suntem cei pe care ii vezi in lumina unor concursuri, like-uri, comentarii. Noi suntem cei care stau ascunsi in spatele literelor amare, acolo unde ne varsam necazul pe viata ce ne sileste sa ne calcam principiile

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu