sâmbătă, 5 aprilie 2014

Hrana cainelui

Aveam in jur de 17 ani cand l-am adus pe frumosul meu Sultan acasa. Era un ciobanesc mioritic luat de la o stana din apropierea orasului. Cu blana neagra, cu labutele si pietul albe ca spuma laptelui,
Sultan facea orice om sa intoarca mirat capul. Era bland si cuminte, insa eu, cu mintea de atunci, am fost la un pas de a-mi zapaci catelul la care tineam atat de mult, doar din cauza ca nu stiam sa il hranesc normal, asa cu trebuie hranit un caine. Daca doriti sa aflati mai multe despre cainii ciobanesti, aveti aici un articol interesant http://ro.wikipedia.org/wiki/Ciob%C4%83nesc_rom%C3%A2nesc_mioritic.

Il indopam de dulciuri, pentru ca si eu mancam foarte multe si aveam mereu impresia ca pofteste, ca ma priveste ca si cum mi-ar cere o bucatica de ciocolata sau chiar o lingurita de inghetata, i-am dat carne cruda la o varsta foarte frageda, am facut cam tot ce nu ar fi fost indicat sa fac unui caine. De unde as fi putut stii eu, la acea varsta, ca riscam sa il imbolnavesc?

Este adevarat si faptul ca l-au salvat niste prieteni ai mei, care m-au certat vazandu-ma ca il hranesc necorespunzator. Am invatat lectia si nu am mai repetat greseala. Insa, pe atunci, hrana pentri caini nu se gasea la magazin sau online, ca acum. Era un caine de talie mare, care crestea intr-o luna cat altii intr-un an, iar asta nu imi usura deloc sarcina. Avea nevoie de hrana multa, substantiala. 

Daca astazi l-as mai avea pe Sultan, cu certitudine l-as hrani cu o mancare gustoasa si usor de asimilat, realizata din ingrediente de cea mai buna calitate, gandite de experti veterinari specializati in hrana cainilor. Sa nu uitam un lucru foarte important: nu numai oamenii au nevoie de un regim de viata si alimentar echilibrat, ci si cel mai bun prieten al omului, cainele. In functie de varsta, de rasa, de greutate si de multe altele va trebui sa alegem hrana cainelui pe care dorim sa il crestem, sa il avem cat mai mult timp voios si sanatos in preajma noastra.


Consider ca pachetul Complet Daily Maintenance, continand pui hidrolizat, ulei de peste, ficat hidrolizat, legume, orez, derivati de grau, grasime de pasare, minerale, vitamine si alte cateva ingrediente, este hrana potrivita unui caine care nu face performanta, insa alearga si se bucura alaturi de stapani intreaga zi. Trebuie servita in forma uscata, si bine-nteles cu apa proaspata la indemana cainelui.

As vrea sa va intreb pe voi, posesorii de caini, cu ce ii hraniti? Aveti grija ca alimentatia lor sa fie una sanatoasa, potrivita nevoilor pe care le au?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu