sâmbătă, 5 aprilie 2014

Bicicleta copilului

Avea baiatul meu putin peste doi anisori cand s-a indragostit irebediabil de acea bicicleta. Eram la cumparaturi intr-un magazin mare (astazi mall) si a zarit-o expusa in mijlocul unui hol imens.
Trona mandra pe un piedestal nu foarte inalt, acoperit de un covor verde. Cat timp mam invartit eu pe langa o perdea, intrebandu-ma cati metri mi-ar trebui pentru sufragerie, copilul s-a urcat pe bicicleta si a ramas imobil acolo. O vanzatoare l-a vazut si a incercat sa il dea jos.

Acela a fost momentul in care i-am auzit tipetele sfasietoare. Inima mi-a stat in loc. Am intors rapid capul si l-am zarit. Nu patitse nimic, insa refuza cu incapatanare sa dea drumul ghidonului de bicicleta. Era a lui, a lui... Tipetele copilului rasunau in magazin, facand toate capetele sa se intoarca spre noi. Mi-am dat seama ca singura solutie pentru a-l potoli era sa cumpar acea bicicleta, asa ca am renuntat la perdea si am platit-o fara sa clipesc. Nu am regretat nici o clipa. A folosit-o pana cand a plecat la scoala.

Sa cumperi astazi o bicicleta pentru copii este mult mai simplu si mai comod fata de cum era acum 18 ani, dupa cum am observat de curand la cumnata mea. Parintii ei i-au cumparat in copilarie bicicleta, numai ca au cumparat-o putin cam tarziu, cand ea era deja marisoara si nu a putut invata sa pedaleze, din cauza ca i se activase instinctul de conservare. Nu a vrut sa repete greseala parintilor ei, asa ca s-a decis sa cumpere pentru ambii ei copii cate o bicicleta acum, cat inca sunt mici si nu au frica de nimic.

Baiatului i-a comandat de pe internet o bicicleta ce seamana izbitor cu cea pe care i-am cumparat-o eu fiului meu candva. Sigur, este mult mai bine dotata, are mai multe functii si este putin mai inalta, pentru ca si baietelul cumnatei mele este mai mare. Este conceputa pentru copii cu varsta cuprinsa intre 4 si 6 ani. Acum sunt curioasa sa vad la cat timp dupa ce invata sa mearga pe ea ii va da jos rotile ajutatoare de plastic. Tin minte ca baiatul meu a reusit sa pedaleze fara roti ajutatoare abia pe la vreo patru ani, cand a devenit mai sigur pe el si a avut puterea de a stapani bicicleta, de a-si mentine echilibrul pe ea.


Fetitei, cumnata mea i-a comandat o bicicleta rosie, normal, de care micuta s-a indragostit instantaneu si pe care a vrut sa o incerca imediat ce le-a fost trimisa acasa. Fiind putin mai mare decat fratiorul ei, a invatat mult mai repede sa pedaleze, asa ca am sperante ca in curand sa renunte la rotile ajutatoare si sa se descurce pe cele numai doua roti gonflabile cu care este dotata aceasta bijuterie de bicicleta, proiectata pentru copii cu varsta cuprinsa intre 6 si 8 ani. 


Va mai amintit cum arata prima voastra bicicleta? Mai tineti minte momentul in care ati reusit sa pedalati fara roti ajutatoare? Imi amintesc cu nostalgie de vecinul de la parter, cel care a avut rabdarea si priceperea de a-mi insufla curaj pentru a ghida singura bicicleta, de a pedala fara pic de ajutor din partea cuiva. Pentru parintii care nu stiu cum sa isi invete copiii sa mearga pe bicicleta, am gasit un articol interesant, pe care vreau sa vi-l supun atentiei. http://www.gradinitebrasov.ro/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=149

Legat de biciclete, vreau sa va spun ca tot vorbind, mi s-a facut dor de o plimbare prin parcul imens ce adaposteste Sala Sporturilor din orasul meu. Din nefericire, bicicleta pe care o am acum este pe butuci, cu una dintre roti facuta praf de fiul meu. Abia astept sa o repare, pentru a ma putea bucura de primavara si de sport alaturi de nepotii mei.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu