luni, 2 septembrie 2013

Prajitura negresa

Prajitura numita negresa este una dintre cele mai simple si mai gustoase prajituri pe care le poate face un om in casa. Cel putin in casa mea se mananca foarte repede, mai ales daca pun niste glazura peste
prajitura. Retete de negrese sunt multe pe internet, dar eu fac de obicei varianta cea mai simpla, pe care o voi expune mai jos. Toate ingredientele necesare prepararii unei prajituri negresa pot fi comandate de aici.
3 oua, un pahar zahar tos, o jumatate de pahar ulei, un praf de copt, o esenta de rom, 2 linguri cacao, 2 plicuri zahar vanilat, faina cata cuprinde pentru a rezulta un aluat ca o smantana moale.
Cele trei oua se bat bine, se amesteca cu zaharul tos si zaharul vanilat, dupa care se toarna ulei putin cate putin, pana cand se incorporeaza bine, apoi se pun praful de copt, esenta si faina in ploaie (cate putin, amestecand mereu). Tava se unge cu ulei, se tapeteaza cu faina, dupa care se toarna aluatul in ea. Cuptorul se tine la temperatura medie in jur de 30 de minute. Unii pun in plus cateva linguri de gem, insa eu am renuntat la acest obicei.
Dupa primele 20 de minute in care tinem usa inchisa, cuptorul poate fi deschis pentru a verifica negresa. Este gata atunci cand se desprinde de tava pe margine sau daca scobitoarea iese curata atunci cand intepam prajitura.
Glazura: 150 ml apa, 200 g zahar tos, 50 g cacao, 1 sticluta esenta rom, 50 g unt.
Se pun la fiert apa cu zahar si cacao, amestecand pentru a nu forma cocoloase, pana cand se formeaza siropul. Se da deoparte de pe foc, se pun untul si esenta. Cand untul s-a topit si amestecul este gata, se toarna glazura peste prajitura negresa si se baga la frigider pana cand se incheaga.

Nu am nici o poza personala cu prajitura negresa. Am cautat pe internet ceva care sa semene cu ceea ce imi iese mie, am gasit si am vrut sa modific in photoshop imaginile pentru a va arata cum puteti orna farfurioara pe care puneti prajitura negresa. Cum eu nu sunt tocmai familiarizata cu acest program, cele doua poze nu s-au imbinat perfect, dar sper sa va dati seama ce am vrut.
Pregatiti un carton pe care il decupati in ce forma doriti, il tineti deasupra farfuriei si presarati cacao. Pe farfurie se va forma o imagine. Alaturi de aceasta imagine puneti bucata de prajitura negresa si serviti. Noua ne place mult cu frisca deasupra.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu