marți, 6 august 2013

Ardei capia copti pentru iarna

De cand m-am mutat aici, am intampinat multe probleme din cauza caldurii din apartament. Nu avem o camara destul de racoroasa, in care sa pot depozita fara teama diverse conserve pentru iarna (nici macar bobul de mazare), iar asta ma
scotea din minti in prima perioada. Apoi am invatat sa ma folosesc de sertarele congelatorului din dotare si nu am mai avut nici un fel de probleme.
Ardei capia pentru copt, dar si alte legume si fructe proaspete ce pot fi conservate in congelator sau prin alte metode puteti comanda de aici.
De ce sa umplu casa de borcane si borcanele, de ce sa pierd timp si sa consum energie, cand pot baga totul la congelator pe timpul verii, pentru a avea si iarna legume in casa, fara sa cheltui gramezi de bani? Daca tot consum curent pentru a alimenta combina frigorifica, barem sa folosesc si sertarele, nu? Am inceput prin a merge la piata, unde in aceasta perioada (luna august) legumele sunt ieftine si gustoase.
Am cumparat ardei capia lungi si frumosi, curati si proaspeti. I-am spalat si i-am pus la copt pe o plita. Ardeii se intorc de pe o parte pe alta pana cand se innegresc, fara a exagera totusi, ca sa nu se arda si pulpa din interior. Pe masura ce sunt gata, ardeii capia se pun intr-un castron, se presara peste ei sare grunjoasa si se acopera cu un capac. Asa se va curata mai usor coaja.
Dupa ce se racesc putin, ardeii se curata de coaja, apoi se scoate usor cotorul si se curata de seminte. Eu am rupt pe lung cate o fâşie, apoi am scos usor cotorul, dupa care am tras prin mana restul ardeiului, pentru a scoate semintele. Am rupt fiecare ardei in fâşii pe toata lungimea, groase de aproximativ 2 centimetri. La iarna ii voi scoate si ii voi taia in bucati, apoi ii voi folosi la salata de ardei copti.





Pun de cativa ani ardei copti pentru iarna la congelator, in pungi de plastic de 2 kg, pe care le umplu cu atatea bucatele de ardei cate consider ca mancam intr-o zi, doua. Sigur ca fac totul din ochi, asa ca nu ma intrebati daca le numar. :)
Ardeii copti isi lasa zeama. Nu o arunc niciodata, ci o pun in pungi peste ei, chiar daca asta inseamna sa nu pot aplatiza punga. Prefer sa rasucesc pungile, sa le stric aspectul, dar sa pastrez gustul minunat al ardeilor capia copti pentru iarna.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu