miercuri, 12 iunie 2013

Cartile junglei, de Rudyard kipling- a doua parte

Cartile junglei se numara printre povestile ce nu au cum sa lipseasca din biblioteca unui copil. Ii vor aduce multa bucurie si ii vor imbogati cunostintele, ba chiar as indrazni sa spun ca il vor face mai bun si
mai empatic. Am selectat cateva fragmente din A doua carte a junglei, pe care le redau mai jos, pentru a va convinge ca trebuie sa le aveti in casa.

"Eu sunt totusi numai pui si un pui este in stare sa se inece crezand ca poate sa muste din lumina lunii care se priveste in apa. Greseala este a mea, spuse Mowgli, care vorbea ca si cum ar fi stiut totul despre orice. Nu voi mai aduce niciodata in jungla lucruri ciudate, nici chiar atunci cand ar fi tot atat de frumoase ca florile. Acesta, el lua in mana ankus-ul cu multa grija, se va duce inapoi la Mama cobrelor."

"-Fiul meu, bolborosi ea, cazand la picioarele lui, dar nu mai esti fiul meu, ci un zeu al padurilor! Ahai!
Cum statea in lumina rosie a lampii, inalt, puternic si frumos, cu parul negru si lung fluturand pe umeri, cu cutitul atarnand de gat si cu fruntea incununata de iasomie alba, Mowgli ar fi putut fi luat foarte usor drept un zeu salbatic dintr-o legenda a junglei."

"Hathi facu cativa pasi spre Stanca Impacarii, intrand in apa pana la genunchi. Desi era slab si zbarcit, desi i se ingalbenisera ochii, elefantul avea infatisarea a ceea ce era pentru toate vietuitoarele junglei: stapanul lor, al tuturor.
-Poate stiti si voi, copii, incepu batranul, ca dintre toate fiintele, cel mai de temut este omul. Pe tarm se auzi un murmur de aprobare.
-Povestea aceasta te priveste pe tine, fratioare, ii spuse Bagheera lui Mowgli.
-Pe mine? Eu fac parte din haitic, sunt vanator al Poporului liber, raspunse baiatul. Ce legatura am eu cu oamenii?"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu