miercuri, 15 mai 2013

Cum separi albusul de galbenus

Probabil va amintiti primele voastre incercari de a separa albusul de galbenus pentru o prajitura, pentru maioneza sau pentru orice altceva. Eu stiu ca nu reusesm niciodata sa ma descurc. Multe oua i-am
stricat mamei pana cand mainele au invatat sa ma asculte. Mereu se intampla ceva care ma punea in dificultate sau chiar imi strica "opera".
Ba ciocneam gresit oul si spargeam galbenusul inainte de a apuca sa il separ, ba scapam si albus si galbenus in castron, ba lasam galbenusul plin de albus. Nu imi iesea si pace! Am avut nevoie de mult exercitiu si multe oua pentru a reusi sa sparg coaja pe jumatatea oului, sa inclin usor de tot partea in care se adaposteau galbenusul si albusul, pentru ca substanta alba-transparenta sa cada intr-un vas, iar galbenusul sa ramana in coaja oului, intact si fara urme de albus.
Acum am gasit pe internet un colaj de fotografii in care ni se explica pas cu pas cum putem separa albusul de galbenus prin metoda grea si haioasa. Ma bate gandul sa incerc, pentru ca m-a facut curioasa. De ce nu? Sacrific un ou si vad ce iese. Daca nu reusiti sa le separati direct din coaja, incercati si aceasta metoda, apoi veniti inapoi, sa imi spuneti cum v-ati descurcat. ;)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu