joi, 18 aprilie 2013

Un strop de culoare

Trecem prin viata grabiti si uneori nepasatori, gandindu-ne doar la noi, la problemele noastre, la framantarile noastre, dar si atenti la ceea ce ar putea crede ceilalti despre noi. Ne este
tot mai usor sa ii judecam pe cei din jurul nostru, stiind ca, la randul lor, si ei ne judeca pe noi. Ne facem case mari cu gandul sa ne uimim vecini si abia apoi sa ne fie noua bine, sa ne simtit "acasa" in ele. La fel procedam si cu hainele.
Am fost mult timp dependenta de parerile prietenilor, ale colegilor, ale vecinilor. De cate ori probam o rochita sau un pantof, ma gandeam daca Oanei ii va placea, daca prietenului ii va fi drag sa iasa cu mine la plimbare imbracata asa, daca nu cumva colegele vor crede ca vreau sa epatez, daca nu cumva vecina va gandi ca sunt prea provocatoare pentru varsta mea. Maturizarea a venit odata cu maternitatea. Abia cand am devenit mama si a trebuit sa ma ocup de alegerea hainutelor pentru copilul meu, de ingrijirea lor, abia atunci mi-am dat seama ca nu conteaza parerea celorlalti, ca avem gusturi diferite, ca ceea ce imi place mie nu trebuie sa placa si celorlalti, ca fiecare e liber sa cumpere ce imbracaminte copii doreste, ca fiecare poate purta ceea ce i se potriveste.
Ce imi pasa mie ca vecinei nu ii plac hainele colorate si pline de personaje din desenele animate, daca ele ii aduc baiatului meu o stare de veselie, daca i se aseaza bine pe corp si il fac fericit? Ce imi pasa mie ca altii le cumpara copiilor hainute sobre, fara pic de culoare? Da, imi cam pasa..., chiar daca nu ar trebui. De cate ori vad un copil imbracat in negru, gri, maro sau bleumarin, imi vine sa le amintesc parintilor ca anii copilariei trec repede, ca cele mai placute amintiri din acea perioada ar trebui sa fie, ca starea de bine pe care o are un om vine de la lucrurile marunte si dragute de care este inconjurat. Ce ii poate aduce mai multa bucurie unui copil decat o jucarie interesanta si o hainuta plina de culoare, pe care el sa isi recunoasca personajele iubite din desenele animate?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu